Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Crocus 2023

<< < (2/201) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  1 januari 2023, 09:54:52 ---Moeilijk om een mooiere Crocus (mijn mening uiteraard) te vinden om het jaar mee in te zetten dan Crocus fauseri die na Kerstmis in bloei is gekomen.  Hij blijft maar bloemen bij naar boven sturen.

--- Einde van citaat ---

Aha , de eerste zondag van het nieuwe jaar en de mannen zijn al begonnen met de fameuze Crocus sundays ..... -2( -2( 8) 8) Dan moeten we ons karretje wel maar meteen aanpikken  ;)

Beter en mooier dan fauseri wordt meteen ne lastige hoor Luc .... Zal eens kijken wat we in de aanbieding hebben ....

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny Bonnez op  1 januari 2023, 19:15:55 ---En deze groep Crocus suaveolens

--- Einde van citaat ---

Tiens , tiens ....waarom heb ik die nog nooit in de tuin geplant ... ((--11 ((--11 Heel erg de moeite hoor Danny !

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 januari 2023, 09:15:47 ---Aha , de eerste zondag van het nieuwe jaar en de mannen zijn al begonnen met de fameuze Crocus sundays ..... -2( -2( 8) 8) Dan moeten we ons karretje wel maar meteen aanpikken  ;)
Zal eens kijken wat we in de aanbieding hebben ....

--- Einde van citaat ---

Gisteren op nieuwjaarsdag even een streepje zon hier ....en dus als een speer even naar buiten met de camera . En onder geweldige tijdsdruk , want nog een resem familiale verplichtingen uiteraard op 1 januari , toch nog snel wat foto's genomen . Ik was verbaasd hoe snel alles naar boven was gekomen na de erg warme nacht van oud naar nieuw  :o :o :o Of waren ze geschrokken van het vuurwerk ?
De eerste die opviel was deze Crocus sieheanus ....Deze plant komt nog van bij Hendrik vandaan . Uiteindelijk een soort die we niet zo heel vaak in collecties zien denk ik . De bloemen zijn eerder klein van formaat maar de felle kleur maakt dat ze toch niet onopgemerkt blijven ...

Kris De Raeymaeker:
Er was meteen wat te beleven in de tuin door de extreem zachte nacht ....snel ook nog wat potten inspecteren .En we blijven nog even in dezelfde kleuren van daarnet en voegen nog een dotje zwart toe .Ook de eerste Crocus gembosii 'Sunspot ' had zich aan de sprong gewaagd ...
 

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 januari 2023, 09:17:09 ---
--- Citaat van: Danny Bonnez op  1 januari 2023, 19:15:55 ---En deze groep Crocus suaveolens

--- Einde van citaat ---

Tiens , tiens ....waarom heb ik die nog nooit in de tuin geplant ... ((--11 ((--11 Heel erg de moeite hoor Danny !

--- Einde van citaat ---

Meerdere Italiaanse soorten zijn de moeite hoor Kris , zoals ook biflorus en neglectus , groeien op lage hoogte in het noorden en zijn niet moeilijk , dus heel goed geschikt voor onze tuinen , wel een beschaduwde standplaats ......

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie