Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea.

Klimaatsverandering

<< < (32/33) > >>

Thomas Eckert:
Hoi Kris.
Het is zo prachtig om Celmisia argentea en Celmisia sessiliflora (?) bij u te zien. De inheemse NZ's bereiden zich ook voor op de komende hittegolf. Vanmiddag heb ik snel een oude tafel op een schaduwrijke plek gezet. Er zijn nu enkele potten met Leucogenes, Celmisia & Co. opgeslagen.

Je cactussen zien er uitstekend uit. Ik heb niet de mogelijkheid om mijn vetplanten buiten te houden... maar ze voelen zich ook op hun gemak achter de glazen ruit...zoals Echeveria cheyenne vandaag laat zien.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Thomas Eckert op 17 juni 2022, 21:19:55 ---Hoi Kris.
Het is zo prachtig om Celmisia argentea en Celmisia sessiliflora (?) bij u te zien. De inheemse NZ's bereiden zich ook voor op de komende hittegolf. Vanmiddag heb ik snel een oude tafel op een schaduwrijke plek gezet. Er zijn nu enkele potten met Leucogenes, Celmisia & Co. opgeslagen.
Je cactussen zien er uitstekend uit. Ik heb niet de mogelijkheid om mijn vetplanten buiten te houden... maar ze voelen zich ook op hun gemak achter de glazen ruit...zoals Echeveria cheyenne vandaag laat zien.

--- Einde van citaat ---

Dank voor je compliment Thomas. Je hebt inderdaad beide soorten Celmisia  herkend  ((14 
Is dat Celmisia ramulosa in het midden bij de foto van je Nieuw-Zeelandse planten ?
 Met degene die uitgeplant staan in de tuin is het uiteraard niet mogelijk maar ik heb er ook in een grote schaal staan en die heb ik gisteren ook maar even in de schaduw gezet ...Vandaag weer stukken koeler en dus kon hij weer terug naar zijn vaste stekje .
De getoonde cactussen en vetplanten staan uiteraard alleen in de zomer buiten maar ik heb ook een aantal winterharde soorten die altijd outside verblijven maar wel met bescherming tegen regen ..

Thomas Eckert:
Nee Kris

De donkergroene in het midden van de foto is Celmisia bellidioides. Maar Celmisia ramulosa is niet ver weg... en er staat er ook nog een in een pot.

Frankie Wulleman:
Het is al maanden droog en heet in Noord-Italiƫ. Oogsten mislukken en het peil van de rivieren staat alarmerend laag.
Onlangs kwamen nog 11 bergwandelaars om het leven door een lawine van afgebroken ijs op de Marmoladagletsjer. Ook vandaag kwam diezelfde gletsjer terug in het nieuws omdat er nog heel wat ijs zal afbreken de komende dagen of weken.

Enkele jaren terug deed ik de wandeling van de Bindelweg, langsheen de Marmoladegletsjer. De omgeving is er bijzonder mooi in dat stukje van de Dolomieten. Erg jammer dat de huidige klimaatswijziging dit beeld onherroepelijk zal veranderen. Wetenschappers voorspellen dat deze gletsjer in de komende jaren volledig zal verdwijnen.

Frankie Wulleman:
De wandeling eindigt bij het grote stuwmeer aan de voet van de gletsjer. Ik heb de allermooiste herinneringen aan deze bergtocht die overigens voor vrijwel iedereen goed te doen is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie