Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

Sempervivum en Jovibarba

<< < (2/85) > >>

Kris De Raeymaeker:
De sempervivums waren mijn eerste rotsplanten...Ik heb er nog steeds enkele maar ik schenk er niet zoveel aandacht meer aan.Onterecht want het blijven heel mooie en kleurrijke planten maar misschien omdat ze zo sterk en gemakkelijk zijn? Je hebt er geen omzien naar en dat heb ik dan misschien te letterlijk genomen?Alhoewel de Jovibarba's toch lastiger kunnen zijn.Onze grootste fanaat van deze plantencategorie Marc is geen forumbezoeker.Maar er zitten er dus wel in onze vereniging.

Kris De Raeymaeker:
Deze Sempervivum hoeft echt niet te bloeien om te boeien ....

Frankie Wulleman:
Heel aardig, Kris, we zouden ze nog bijna vergeten die mooi sempervivums. Alhoewel, wanneer straks de hoofdbloei in de rotstuin ten einde loopt, brengen zulke planten nog wat kleur in de tuin.
Deze Sempervivum arachnoides-polletjes staan zeker al tien jaar op de maansteen en breiden zich maar heel traag uit.

Frankie Wulleman:
Blijkbaar loopt het in de lage landen niet storm voor deze gewone alpiene planten. Toch bestaan er prachtige collecties van. Hierbij nog wat exemplaren die er het jaar rond mooi bij staan.
Sempervivum 'Jet stream'. (foto 1)
Sempervivum reginae-amaliae (foto 2)
Sempervivum 'Pruhonice' (foto 3)
Sempervivum pumilum (foto 4)


Frankie Wulleman:
En omdat ze zo populair zijn  ::), gooien we er nog een paar tegenaan.
Foto 1 en 2 tonen Sempervivum 'Othello' in de rotstuin.
Foto 3 en 4 tonen een naamloze, die ik ooit nog in een tuincentrum kocht, vanwege de sprekende kleuren van de rozetten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie