Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Orchideeën langs het kanaal Kortrijk - Bossuit

<< < (39/39)

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Mark Stolk op 14 mei 2023, 21:35:00 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op 14 mei 2023, 21:31:35 ---Alhoewel, met een beetje geluk en speurwerk kan je toch al enkele bloeiende exemplaren vinden.

--- Einde van citaat ---

Prachtig weer daar! Vooral de eerste foto (de lichte vorm) is mooi.

--- Einde van citaat ---

Ik zie vooral graag die plant op 7854 met zijn tweekleurige bloemen, Mark.

Kris De Raeymaeker:
Prachtig biotoop Frankie !

Luc Gilgemyn:
Ik was er nog niet dit jaar, ik moet er eerstdaags (binnen een 10tal dagen) toch eens heen.

Frankie Wulleman:
Altijd eens plezant om daar te komen. Ik raakte er aan de praat met een Nederlands koppel die al jaren in België wonen. Sinds enkele jaren gaan ze ook op zoek naar allerlei wilde planten in de natuur. Er gaat een hele wereld open voor die twee. Ook altijd plezant om eens gelijkgezinden tegen te komen die zowat in hetzelfde geïnteresseerd zijn als jezelf.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 14 mei 2023, 21:27:05 ---Ondertussen staan de eerste Dactylorhiza al in bloei op de vaarttaluds. Nog steeds niet helemaal duidelijk welke dit nu juist is? Ik dacht Dactylorhiza incarnata. Die staan vooral gegroepeerd tegen de vaart, al staan er ook enkele op het talud zelf. Later komt die andere in bloei, die er veel massaler staat: Dactylorhiza praetermissa.

--- Einde van citaat ---

Opvallend is de heel vroege bloei van D. incarnata , Frankie . Ieder jaar bijzonder mooi om dit prachtige geslacht terug te zien . Dit jaar kunnen ze zich goed ontwikkelen , ze hebben alvast genoeg water  !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie