Algemeen > Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners

Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners

<< < (2/183) > >>

Johan Keulemans:
Een andere helper die deze tijd van het jaar in extase is, is Bollius. De Crocussen en Galanthussen staan immers al een tijdje in bloei. De Eranthissen en reticulata Irissen komen ondertussen ook in bloei in de tuin. En van zodra de zon schijnt kan hij het niet laten om deze te gaan bewonderen. Bij minder goede weersomstandigheden blijft hij in het succulentenserretje om daar de Crocussen, Colchicums enz. te bekijken.

Johan Keulemans:
Denk nu niet dat het er altijd even vrolijk aan toe gaat in Hortus Salmagundi. Er heerst sinds enkele dagen wat onrust en boosheid bij de helpers. Vooral dan bij Rockerius en Pleionius. Zij mochten van Hortius wel eens op uitstap gaan en ze hadden zich al verlekkerd om eind februari mee naar Harlow te gaan. Rockerius, die verantwoordelijk is voor de rotstuintjes, wou wel eens een AGS-show zien. En Pleionius wou eindelijk eens kennis maken met Ian Butterfield en wat van gedachten wisselen over zijn favoriete orchideeën. Ook Bollius wou wel mee, maar er mocht er maar één mee van een afdeling.
Aangezien Bollius onder Rockerius werkt was snel beslist wie zou meegaan.

Frankie Wulleman:
Moet wel plezant zijn om in een dergelijke liefhebberstuin een jobke te hebben als tuinkabouter.
Heb je er soms geen paar over, Johan, om onkruid te komen wieden in mijn tuin?  -2(

Rockerius was nogal teleurgesteld zeker, Johan, nu de Harlowtrip niet doorgaat?  ;) Die busmaatschappijen toch, hé,...plezanterikken dat het zijn. Vertel dat maar eens tegen een kabouter.

Lily-Anne Vereecken:
Als je zo 's morgens in de tuin komt en al het werk is 's nachts al gedaan door je werkvolk , dat moet zalig zijn!
Ik vraag me wel af, waar je de naam voor je tuin hebt gehaald

Johan Keulemans:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 20 februari 2015, 18:22:21 ---Moet wel plezant zijn om in een dergelijke liefhebberstuin een jobke te hebben als tuinkabouter.
Heb je er soms geen paar over, Johan, om onkruid te komen wieden in mijn tuin?  -2(


--- Einde van citaat ---

Alhoewel er hier een grote groep aanwezig is, is er geen één bij die graag onkruid uit doet. Waardoor ik nog altijd op zoek ben naar iemand om het onkruid onder controle te houden.

Er is ooit een zekere Weedius geweest. Die moest ervoor zorgen dat het onkruid verwijderd werd. Doch in plaats van het onkruid te verwijderen, liet hij het mooi groeien. Wat hij wel deed was van die speciale sigaretjes roken. En toen bleek bij nader onderzoek dat Weedius niet zijn naam was maar wel Wietius. Toen dit bekend raakte werd hij dan ook direct de tuin uitgestuurd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie