Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Op en langs de grens alpien - mediterraan

<< < (2/89) > >>

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 21 december 2016, 21:45:45 ---Iemand zin in nog een tripje?

--- Einde van citaat ---

Dit lijkt me een perfecte vakantietrip , Frankie ! Ik ga zeker mee ...... ((12

Frankie Wulleman:
Gerrit heeft het al door...een bestemming op Italiaanse bodem...meer bepaald het Comomeer.

Laten we beginnen bij het begin.
Een voorspoedige, nachtelijke autorit brengt ons in de loop van de voormiddag tot in het Zwitserse Graubünden, meer bepaald in de omgeving van Sur waar we een uitstekende mogelijkheid vinden om er te picknicken met een geweldig uitzicht. Op bepaalde plekjes is er zelfs nog verse sneeuw gevallen.

Ondanks de zonnige foto's, voelde het echter bijzonder fris aan op die plek. Amper 13,14 ° C en een licht briesje bezorgen ons al onmiddellijk een alpiene sfeer.

Frankie Wulleman:
Vervolgens brengt de verdere reisweg richting Comomeer, ons steeds hoger en hoger het bergland in, tot we uiteindelijk de Julierpas bereiken. Op de pashoogte (2284 m) is het echt klappertanden geblazen! De wind gaat er echt door merg en been en bezorgt ons een gevoelswaarde van rond het vriespunt!

Ik wil er echter al eens rondstruinen of er wat te zien is?
En daar zie...de eerste gentianen. Maar het is er zo koud dat ik vergeet of nalaat om detailfoto's te nemen. Determinatie is dus moeilijk.
Idem dito bij deze Daphne

Lily-Anne Vereecken:
Ik wil zeker mee op stap!
Laat maar komen Frankie ((14

Frankie Wulleman:
Damn...wat koud, toch nog snel een paar kleinigheden op de plaat zetten zoals een rhodo, pulsatilla alpina subsp apifolia en ouwe getrouwe : Aster alpinus.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie