Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Op verkenning in de oostelijke Alpen

(1/31) > >>

Danny Bonnez:
Onze zomervakantiebestemming ging dit jaar naar Oostenrijk en Kroatië . Het was een vrij gemakkelijke keuze .
Mijn vrouw en de kinderen hadden graag eens naar Kroatië geweest , ik zelf had graag eens de oostelijke Alpen
gezien . Deze streek stond al langer op het verlanglijstje en dit jaar leek dit wel een goede combinatie te zijn .
Via Salzburg reden we naar het Oostenrijkse Lienz waar onze uitvalsbasis was .

Lienz is een mooi stadje en een goeie uitvalsbasis om verschillende gebergten in de oostelijke Alpen te bezoeken .
Vooral de Italiaanse Dolomieten stonden hoog op het verlanglijstje ! Ik had al heel veel mooie reisverslagen gezien
over deze streek , natuurlijk moet je deze streek wel eens gezien hebben !

Dit reisverslag is geen planten expeditie over de Dolomieten , het is een gezinsuitstap , een verkenning van drie verschillende gebergten in de oostelijke Alpen .

Zoals ik al zei was onze uitvalsbasis het Oostenrijkse Lienz , gelegen aan de voet van de Lienzer Dolomieten .
Is er iemand die ooit al de Lienzer Dolomieten eens bezocht heeft ? 
Ziet er alvast heel mooi uit , maar stond jammer genoeg dit jaar niet op het programma .

Zie foto : uitzicht vanuit Lienz centrum op de Lienzer Dolomieten

Bert Stegeman:
goed begin Danny
reis met je mee.

Lily-Anne Vereecken:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 15 september 2017, 22:33:40 ---Onze zomervakantiebestemming ging dit jaar naar Oostenrijk en Kroatië . Het was een vrij gemakkelijke keuze.
Is er iemand die ooit al de Lienzer Dolomieten eens bezocht heeft ? 
Ziet er alvast heel mooi uit , maar stond jammer genoeg dit jaar niet op het programma .


In ieder geval lijkt je bestemming veelbelovend . Ben benieuwd wat je allemaal gezien hebt .
De Lienzer Dolomieten zullen niet gaan lopen, het zal een andere keer wel lukken , zo heb je nog wat op je verlanglijstje hé
--- Einde van citaat ---

Frankie Wulleman:
Dit ziet er de start uit van een leuk reisverslag in een wel heel interessante hoek van de alpen, Danny! Ik zou zeggen laat maar komen die plaatjes en sappige verhalen!

De Lienzerdolomieten heb ik helaas ook niet kunnen doen tijdens onze reis van enkele jaren geleden daar. Voer voor de toekomst, dat is zeker. Ik denk dat de vegetatie voor een groot stuk te vergelijken is met de Dolomieten op Italiaans grondgebied, maar dan zonder de speciale endemen zoals die daar voorkomen.

Luc Gilgemyn:
Zo.... Danny komt uit de kast !  -2(

Veelbelovende inleiding man - laat maar komen, we zitten al achter op de bus  8)

Ik ben ooit in de mooie Lienzer Dolomiten geweest en je ziet wel degelijk het verwantschap met hun Italiaanse naamgenoten.  Persoonlijk vond ik de "echte" Dolomiten een stuk mooier en spectaculairder.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie