Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

winterharde cactussen en andere succulenten in Noord-Patagonië

(1/7) > >>

Kees Jan van Zwienen:
Naar aanleiding van de oproep tijdens de NRV lezingendag in Utrecht om mee te doen aan het forum hierbij mijn eerste bericht . Ik laat wat foto's zien van cactussen in Noord-Patagonië, waar ik vorig jaar was met Ger en Mariet van den Beuken en een groepje plantenliefhebbers uit Engeland, Denemarken en Rusland.

De eerste twee foto's zijn genomen tussen Chos Malal en de vulkaan Troomen. Eerst Maihuenia patagonica, vervolgens Pterocactus hickenii. De laatste verspreid zich niet alleen door zaden maar ook vegetatief, de loten breken makkelijk af en waaien weg, of verspreiden zich wellicht via dieren.

Vervolgens 2 foto's net buiten de stad Neuquen: Echinopsis leucanthus en Austrocactus patagonicus... Wellicht is de Echinopsis niet vorstbestendig.

Andere foto's van deze locatie zijn te vinden op http://keesjan.smugmug.com/ onder botanical trips, North and South America, Patagonia.

Frankie Wulleman:
Dag Kees, welgekomen op dit forum. Geweldig om er weer iemand nieuw bij te hebben bij deze gestaag groeiende groep, echte plantenliefhebbers van de lage landen. En al direct startend met prachtige plaatjes. Ik ken er al een paar die zullen likkebaarden. Prachtige start, Kees.

Luc Gilgemyn:
Welkom Kees Jan !!
Je hebt je belofte van vanmiddag wel bijzonder snel waar gemaakt ! En hoe ? 
Prachtige start !
Die smugmug website van u is overigens wel om van te smu(g)llen.  !!

Kees Jan van Zwienen:
Tja, belofte maakt schuld Luc... :D

Hier nog wat plaatjes, de laatste van vandaag. Het is Maihuenia poeppigii, tussen Moquehue en Primeros Pinos. Meer info over de cactussen in dit deel van Patagonië staat in dit artikel: http://keesjan.smugmug.com/Publications/Succulenta/Cactussen-in-Patagonië/

Luc Gilgemyn:
Vreselijk mooie en "vreemde" dingen zijn dat Kees Jan - sommigen lijken wel "aliens"  ;D !
Het verduidelijkt ook wel enigszins waarom zoveel "rotstuiniers" hun roots in de cactuswereld hebben...  8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie