Auteur Topic: Workshop fotografie  (gelezen 5946 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Workshop fotografie
« Gepost op: 3 april 2013, 18:01:51 »
Mede door de opmerkingen in andere topics , heeft de NRV voor de twijfelaars dé perfecte oplossing ))4;

Door de NRV wordt al enkele jaren een fotowedstrijd georganiseerd, de prijswinnende foto’s worden ten toon gesteld tijdens de voorjaarsverkoopdag op de BTU. Er komen ons regelmatig geluiden ter oren; “Ik zou ook wel mee willen doen, maar dat niveau haal ik nooit”. Om u de kans te geven uw niveau wat te verhogen, organiseert de NRV op zaterdag 25 mei, een workshop fotografie. Plaats van handeling zal de Botanische Tuinen Utrecht zijn.

Deelname is NIET ))8 voorbehouden aan NRV of VRV-leden --6, dit is uw kans, grijp hem daarom en doe mee. Lees hier verder http://www.rotsplantenvereniging.net/nieuws.html.
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2013, 10:20:57 door AdminLuc »

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Workshop fotografie
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2013, 16:36:12 »
Mede door de opmerkingen in dit topic, heeft de NRV voor de twijfelaars dé perfecte oplossing ))4;

Door de NRV wordt al enkele jaren een fotowedstrijd georganiseerd, de prijswinnende foto’s worden ten toon gesteld tijdens de voorjaarsverkoopdag op de BTU. Er komen ons regelmatig geluiden ter oren; “Ik zou ook wel mee willen doen, maar dat niveau haal ik nooit”. Om u de kans te geven uw niveau wat te verhogen, organiseert de NRV op zaterdag 25 mei, een workshop fotografie. Plaats van handeling zal de Botanische Tuinen Utrecht zijn.

Deelname is NIET ))8 voorbehouden aan NRV of VRV-leden --6, dit is uw kans, grijp hem daarom en doe mee. Lees hier verder http://www.rotsplantenvereniging.net/nieuws.html.
Hoe staat het hier mee, Cor?  ))8
Heb een nieuw toestel en dat valt best wel tegen, dus.....

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Workshop fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2013, 19:43:20 »
Hoe staat het hier mee, Cor?  ))8
Heb een nieuw toestel en dat valt best wel tegen, dus.....
Hou je mailbox maar in de gaten Gerard, ploft vandaag of morgen wel meer info hierover in je mailbox. En ehhhh jij boft, je bent ingeloot ;D ;D.

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Workshop fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2013, 21:28:24 »
Had een Nikon D50, heb nu Nikon D5100.
Gerard doet niet minder Lily-Anne -1(.

Voor wie belangstelling hebben/hadden voor de door de NRV georganiseerde fotoworkshop ( zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.html) van 25 mei a.s. het volgende;
Ik heb zojuist de definitieve afspraken naar de, bij mij bekende, geïntresseerden verzonden. Had u uw belangstelling kenbaar gemaakt maar nog niets ontvangen (of wilt u alsnog mee doen), laat me dat even weten via een PB-tje ((14.

Edit: I.v.m. de nodige voorbereidingen sluit de inschrijving dinsdag 21 mei.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2013, 16:39:01 door Cor van Kapel »

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Workshop fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2013, 21:07:54 »
Hoe staat het hier mee, Cor?  ))8
Heb een nieuw toestel en dat valt best wel tegen, dus.....
Hou je mailbox maar in de gaten Gerard, ploft vandaag of morgen wel meer info hierover in je mailbox. En ehhhh jij boft, je bent ingeloot ;D ;D.
Had niet anders verwacht, Cor :P

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Workshop fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2013, 21:09:29 »
Had een Nikon D50, heb nu Nikon D5100.
Gerard doet niet minder Lily-Anne -1(.

Voor wie belangstelling hebben/hadden voor de door de NRV georganiseerde fotoworkshop ( zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.html) van 25 mei a.s. het volgende;
Ik heb zojuist de definitieve afspraken naar de, bij mij bekende, geïntresseerden verzonden. Had u uw belangstelling kenbaar gemaakt maar nog niets ontvangen (of wilt u alsnog mee doen), laat me dat even weten via een PB-tje ((14.

Edit: I.v.m. de nodige voorbereidingen sluit de inschrijving dinsdag 21 mei.
Ook ik moet er hard voor sparen,Cor. -3)(

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Workshop fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2013, 21:24:00 »
Had een Nikon D50, heb nu Nikon D5100.
Gerard doet niet minder Lily-Anne -1(.

Voor wie belangstelling hebben/hadden voor de door de NRV georganiseerde fotoworkshop ( zie hier http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.html) van 25 mei a.s. het volgende;
Ik heb zojuist de definitieve afspraken naar de, bij mij bekende, geïntresseerden verzonden. Had u uw belangstelling kenbaar gemaakt maar nog niets ontvangen (of wilt u alsnog mee doen), laat me dat even weten via een PB-tje ((14.

Edit: I.v.m. de nodige voorbereidingen sluit de inschrijving dinsdag 21 mei.
Ook ik moet er hard voor sparen,Cor. -3)(
Zoals via dit forum en de site van de NRV was bekend gemaakt, was vandaag de eerste workshop fotgrafie in de Botanische Tuinen te Utrecht onder leiding van Cor v. Kapel.
De opkomst was iets onder verwachting (enkelen hadden afgebeld), maar in de ochtend zijn we begonnen met een stuk theorie, o.a. over scherpstellen, instellen van de camera , enz.
Na de (overigens voortreffelijke) lunch hebben we als groep het een en ander in de praktijk gebracht in de tuinen. Het weer zat gelukkig mee, zodat we alles op rustige wijze konden oefenen. Dit leidde onderweg tot leuke en leerzame discussie's en uiteraard werden en passant ook nog diverse planten besproken. Tijdens deze oefeningen bleek al gauw, dat een cursusje op z'n tijd beslist geen overbodige luxe is........
Terug in de zaal hebben we diverse foto's bekeken en besproken.

Ik denk, dat ik voor iedereen spreek, als ik zeg, dat we van een heerlijke en vooral leerzame dag genoten hebben en dat deze workshop zeker voor herhaling vatbaar is. Langs deze weg wil ik Cor bedanken voor zijn tomeloze inzet, zowel in de voorbereiding als in de uitvoering van deze dag.  -6(

PS, dat deze wokshop geen overbodige luxe is, blijkt uit de kwaliteit van onderstaande foto, niet helemaal scherp, maar wel de sfeer van de dag weergevend.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Workshop fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2013, 21:52:10 »
En hoe je stromend water op diverse manieren kunt fotograferen, smaken verschillen.

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8406
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Workshop fotografie
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2013, 22:26:38 »
En hoe je stromend water op diverse manieren kunt fotograferen, smaken verschillen.

Een bijzonder mooi plaatsje waar ik ook al meerdere keren van genoten heb , Gerard  ((12
Ik vind dat de waterval op foto 3 het meest natuurlijk overkomt  (zoals je zegt smaken verschillen natuurlijk )
Ieper , West-Vlaanderen

Eduard Troch

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Man
Re: Workshop fotografie
« Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2013, 12:47:52 »
Had er graag bij geweest Gerard.
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Workshop fotografie
« Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2013, 14:29:44 »
Had er graag bij geweest Gerard.
Zal ik je vast noteren dan Ward, ik heb begrepen dat er een vervolg c.q. herhaling moet komen (moet ik nog eens een nachtje over slapen, want foei wat waren ze ......., o nee, het was de techniek die een beetje weerbarstig was -1( --3).

Eduard Troch

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Man
Re: Workshop fotografie
« Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2013, 10:27:37 »
De afstand is een obstakel Cor, anders..... :(
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Workshop fotografie
« Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2013, 11:53:59 »
Ik ben ook niet geweest.
Maar ik kreeg deze link van mijn broer.
een prachtig filmpje over hoe perfecte foto's maken.
naast dit filmpje zijn er nog meer als je rechts van de site kijkt.
Veel plezier.
http://www.youtube.com/watch?v=0yoz5tW3WPc&feature=youtube_gdata_player

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Workshop fotografie
« Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:40:36 »
De afstand is een obstakel Cor, anders..... :(

Zouden we Cor niet kunnen overtuigen om in Gent ook eens een workshop fotografie te komen geven?
Ik zou zeker al kandidaat zijn !