Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België

<< < (3/106) > >>

Frankie Wulleman:
Dan maar een tweede site bezoeken...en hopen dat het daar wel prijs zal zijn. Alweer een kalkgrasland op grote hoogte...daar moet je dat ding zoeken.
In de aanloop naar de bewuste plaats zie ik steevast paarse vlekjes in het grastapijt. Het blijkt een viooltje...waarschijnlijk Viola odorata. (foto 1) En één enkele keer de albavorm. (foto 2)
Ook Primula veris is al verrassend vroeg van de partij hier. (foto 3) In mijn eigen tuin moeten die er nog aan beginnen.

Frankie Wulleman:
Nog maar eens een verrassing, een Potentilla. Kan er iemand mij helpen om welke soort het zou kunnen gaan. Zou dit P. aurea kunnen zijn ?

Frankie Wulleman:
Een zo mogelijk nog grotere verrassing...deze plant doet me sterk denken aan Thlapsi montanum. Nog iemand die deze prachtplant kent? Het is de eerste keer dat ik deze hier zie.

Frankie Wulleman:
Nog een paar...zie zo'n plant in een klein potje met wat grind er omheen op één of andere rotsplantenbeurs, en je neem hem gelijk mee. Toch wel interessant om dit hier tegen te komen.





Frankie Wulleman:
De dag vorderdt snel, en ik heb nog altijd niet gevonden wat ik zocht.  --13 De wanhoop nabij... .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie