Auteur Topic: ervaring met Plant World Seeds  (gelezen 1925 keer)

Annemarie Nieuwstraten

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
ervaring met Plant World Seeds
« Gepost op: 9 november 2014, 15:01:30 »
Begin 2012 kocht ik wat zaden bij Plantworld Seeds. Het ging mij vooral om Allium Beesianum, die ik al jaren zoek. De bestelling werd vlot geleverd. Alles precies volgens de aanwijzingen gezaaid.
Van de Pulsatilla Vernalis kwam niets op. Van de Anemone Canadensis dito.
Uit het zakje "Allium Beesianum" kwamen een aantal plantjes op. Dit jaar gingen ze voor het eerst bloeien. Tot mijn zeer grote teleurstelling geen A. beesianum, maar A. cyapathoforum var. farreri.
Dus maar eens gereclameerd. Omdat er geen enkele reactie kwam, nogmaals gereclameerd.
Plantworld Seeds heeft in het geheel niet gereageerd.

Vreselijk jammer, want deze firma biedt veel aardige zaden aan.

Jaren geleden heb ik overigens zaden van Allium cyaneum verkregen van Magnar Aspaker. Hij had ze omschreven als Allium beesianum, maar schreef later dat het waarschijnlijk Allium cyaneum is.
Het verschil schijnt hem in het blad te zitten. Allium beesianum heeft plat blad, Allium cyaneum rond blad. Als ik het goed heb begrepen.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: ervaring met Plant World Seeds
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2014, 16:20:56 »
Het is goed dat je je ervaringen hier deelt, want PWS is een grote firma met heel veel zaden. Ik kijk er al jaren naar met de bedoeling om er ook eens te bestellen. Dus het is goed dit te weten.
Het kan natuurlijk altijd gebeuren, dat zaden niet kiemen, ook dat er verkeerd zaad geleverd wordt, maar niet reageren is een doodzonde.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: ervaring met Plant World Seeds
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2014, 16:52:35 »
Begin 2012 kocht ik wat zaden bij Plantworld Seeds. Het ging mij vooral om Allium Beesianum, die ik al jaren zoek. De bestelling werd vlot geleverd. Alles precies volgens de aanwijzingen gezaaid.
Van de Pulsatilla Vernalis kwam niets op. Van de Anemone Canadensis dito.
Uit het zakje "Allium Beesianum" kwamen een aantal plantjes op. Dit jaar gingen ze voor het eerst bloeien. Tot mijn zeer grote teleurstelling geen A. beesianum, maar A. cyapathoforum var. farreri.
Dus maar eens gereclameerd. Omdat er geen enkele reactie kwam, nogmaals gereclameerd.
Plantworld Seeds heeft in het geheel niet gereageerd.

Vreselijk jammer, want deze firma biedt veel aardige zaden aan.

Jaren geleden heb ik overigens zaden van Allium cyaneum verkregen van Magnar Aspaker. Hij had ze omschreven als Allium beesianum, maar schreef later dat het waarschijnlijk Allium cyaneum is.
Het verschil schijnt hem in het blad te zitten. Allium beesianum heeft plat blad, Allium cyaneum rond blad. Als ik het goed heb begrepen.

Welkom op ons Forum, Annemarie.
Altijd interessant om dit soort ervaringen te delen !
Pulsatilla vernalis is natuurlijk een notoir moeilijke soort te noemen en als je het zaad niet krakend vers hebt gekocht en gekregen, dan is de kans op kieming zo goed als onbestaande.  Ervaringen met de Allium heb ik jammer genoeg nie.
Overigens sluit ik mij volledig aan bij Gerrit, antwoorden op een klacht van een klant is voor elke leverancier wel het allerminst wat je kan verwachten !  >:(
Harelbeke-West-Vlaanderen