Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > In en rond onze rotstuinen

Troggen en trogjes - blikvangers in de rotstuin !

<< < (105/112) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Gerrit Eijkelenboom op 25 mei 2021, 18:28:54 ---In deze trog heb ik de Silene caroliniana subsp. wherryi neergezet. Deze uiterst gemakkelijke Silene is tweejarig, maar je kunt er prachtig lege plekken tijdelijk mee opvullen. Zij bloeit heel lang en het zaaien is een peulenschil.

--- Einde van citaat ---

Ziet er keurig uit Gerrit.

Ik heb een oud trogje een kleine opfrisbeurt gegeven.  Edraianthus pumilo had 'em bijna helemaal over genomen, nu is dat toch even een halt toegeroepen en na de bloei elimineer ik er nog een paar.

De Edraianthus doet het overigens uitstekend.
Hij kreeg het gezelschap van een Physoplexis comosa, ook nog Phyteuma scheuzeri, een dwerg Scabiosa, een Lewisia longipetala en een zilversaxje met een angstaanjagende naam Saxifraga 'Marquis de Sade'

Luc Gilgemyn:
In een trog bloeit momenteel Campanula formenakiana, hij is wel wat groter uitgevallen dan ik dacht... té groot voor de trog eigenlijk.

Kris De Raeymaeker:
Nog wat trog gerelateerde foto’s…
Dit trogje werd over 2 jaar gecreëerd maar kreeg vooral pas vorig najaar zijn meeste bewoners …

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 juli 2021, 12:39:36 ---Nog wat trog gerelateerde foto’s…
Dit trogje werd over 2 jaar gecreëerd maar kreeg vooral pas vorig najaar zijn meeste bewoners …

--- Einde van citaat ---
Er staan wel heel verschillende plantengeslachten in die toch telkens een ander regime vragen.
Geeft dit geen problemen ?

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 juli 2021, 12:39:36 ---Nog wat trog gerelateerde foto’s…
Dit trogje werd over 2 jaar gecreëerd maar kreeg vooral pas vorig najaar zijn meeste bewoners …

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 28 juli 2021, 17:02:00 ---Er staan wel heel verschillende plantengeslachten in die toch telkens een ander regime vragen.
Geeft dit geen problemen ?

--- Einde van citaat ---

Buiten de 2 "silvers " , die eigenlijk wat meer zon en droogte  mogen hebben denk ik ,zijn de ideale omstandigheden voor de andere planten nogal gelijk hoor Luc ....diverse Androsace , Campanula alpestris en morettiana , Saxifraga , Primula allionii . Al deze laatsten moeten niet weten van te felle zon en geen te droge grond .

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie