Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Patagonia January 2010 , The Rosulate Viola tour

<< < (2/18) > >>

Luc Gilgemyn:
Welkom in Vlaanderen Ger !
Schitterend dat je na de schotse Highlands jouw juweeltjes nu ook in ons vlakke landforum laat zien !!  :)

Ger van den Beuken:
Wim,
Maihuenia poeppigii hebben we nergens aangetroffen waar de Viola soorten groeiden. Maihuenia groeit op extreem droge en zanderige plaatsen. Daarentegen groeien veel Viola soorten meer op rotsachtige bodem, bestaande uit veelal fijn en grof lava of basalt gesteente. Echter enkele Viola soorten komen voor op puur fijn lava zand.
Ik kom hier later nog zeker op terug als ik wat meer foto's van verschillende Viola soorten post.
Dit ga ik morgen waarschijnlijk doen. Mooi werk op een dag met veel sneeuw zoals het er naar uit ziet.

Kris De Raeymaeker:
Welkom Ger op ons Vlaamse forum en bedankt om deze pareltjes te willen delen met ons.
Zoals jij natuurlijk wel weet is dit zeker "mijn meug"!Dus ik ga opnieuw  lekker zitten genieten...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Wim Boens op 15 februari 2010, 18:24:13 ---Ger,
ik had op het schotse forum gezien dat er ook een foto van Maihuenia poeppigii bij je collectie zit. Groeide deze cactus op dezelfde peaats als deze viooltjes?
Het is namelijk mogelijk om deze cactus hier buiten te houden (in puur zand en in de volle zon) dus dan zou ik misschien eens wat zaad proberen op dezelfde plaats als waar ik deze cactus kweek...

--- Einde van citaat ---
Inderdaad Wim ,ook  bij mij staat Maihuenia poeppigii al jaren buiten in de tuin .
Echter ondervind ik 1 groot probleem ,dat is deze planten in bloei krijgen...
Ik heb meermaals immens grote kussens/planten gezien van deze soort bij cactusliefhebbers maar de keren dat ik er eentje heb gezien met bloemen beperkt zich tot 1 keer.
Trouwens bestaat er nog een andere Maihuenia en ik dacht dat dit patagonicum is .
Maar even goed bloeit deze soort bijna nooit in onze contreien. :(

Ger van den Beuken:
Hoi Kris en Wim,
zoals jullie wel weten ben ik per definitie geen Cactus fan. Toch heb ik enkele jaren geleden een paar exemplaren van Maihuenia peoppigii in de tuin gehad.
Ik moet zeggen, "in de natuur ziet het er fantastisch uit, mooi compacte kussens met een goede bloei.
Vergelijk ik dit met zoals ik me nog herinner met mijn tuinplanten, dan kan er niet snel genoeg plaats gemaakt worden voor iets anders.
Het was echt in een woord een grote teleurstelling.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie