Beelden van en activiteiten in en rond onze rotstuinen > Alles over vermeerderen

Stekken van Daphnes

<< < (2/10) > >>

Luc Gilgemyn:
Een interessante kijk op de zaak, Rudi !  ((14

Het tijdstip om stekken te nemen is zeker primordiaal.  Ik hoorde ooit het verhaal van Herman Laporte dat hij twee opeenvolgende weken - half juni als ik me goed herinner - een aantal stekken nam van eenzelfde Daphne - de stekken van de eerste week zo goed als 100 % succes, die van de tweede week : nul (0)... leg dat maar uit.  Ervaring is in elk geval de beste leerschool ! 

Rudi Berthels:
Ja, en veel ligt ook aan de soorten, ik heb Daphne cneorum die 100 % lukken en er zijn variƫteiten, de ' Major ' die nauwelijks lukken. Daphne calcicola heb ik al op allerlei perioden gestekt maar krijg ze niet aan de groei. Het is soms niet te begrijpen om dan nog te zwijgen van de verwelkingsziekte die de laatste jaren erger en erger wordt. Op een paar dagen tijd weer enkele soorten armer.

Theo Stronks:

--- Citaat van: Rudi Berthels op  7 juli 2020, 12:10:59 ---Ja, en veel ligt ook aan de soorten, ik heb Daphne cneorum die 100 % lukken en er zijn variĆ«teiten, de ' Major ' die nauwelijks lukken. Daphne calcicola heb ik al op allerlei perioden gestekt maar krijg ze niet aan de groei. Het is soms niet te begrijpen om dan nog te zwijgen van de verwelkingsziekte die de laatste jaren erger en erger wordt. Op een paar dagen tijd weer enkele soorten armer.

--- Einde van citaat ---
Allemaal nuttige informatie Rudi ik zal er mijn voordeel mee doen.

Rudi Berthels:
Vandaag weer een poging gedaan om Daphne calcicola te stekken. Om stekken goed te laten lukken stek je best bij zonnig weer, daar D. calcicola niet wil lukken heb ik eens gestekt bij betrokken weer , ik ben curieus :( :( :(

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Rudi Berthels op 17 juli 2020, 13:21:41 ---Vandaag weer een poging gedaan om Daphne calcicola te stekken. Om stekken goed te laten lukken stek je best bij zonnig weer, daar D. calcicola niet wil lukken heb ik eens gestekt bij betrokken weer , ik ben curieus :( :( :(

--- Einde van citaat ---

En wij met u Rudi - elk experiment is het volgen waard !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie