Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Sternbergia

<< < (3/186) > >>

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 18 januari 2012, 19:16:57 ---Hoe zijn de ervaringen met sternbergia lutea ondertussen ?
Ik ben zinnens om ze aan te schaffen en op de hoogste plaats in de rotstuin te zetten zodat ze in de zomer
lekker droog en redelijk warm staan - hopelijk doen ze het op die manier goed
gr Lily-Anne

--- Einde van citaat ---

Je kan ze absoluut buiten kweken LA ! De beste keus voor buiten is  echter Sternbergia sicula 'Arcadian Sun ' Zie onderstaand bericht .

http://www.vrvforum.be/forum/index.php?topic=279.330

Ook van andere liefhebbers mochten we vernemen dat 'Arcadian Sun' absoluut de beste keuze is voor onze omstandigheden buiten ...
Kies voor een doorlatende grond , zo veel zon als mogelijk , indien het teveel regent tijdens de zomerrust is een beetje bescherming allicht beter.Vergeet niet om goed te veoden met kali. 

Ik weet uit welingelichte bron dat er eentje in de tombola staat de komende vergadering ... 8)


 

Luc Gilgemyn:
(Aangename) Verrassing vandaag waar ik zowaar de eerste Sternbergia van dit najaar in bloei vond.

Sternbergia lutea ssp lutea duwde in no time zijn eerste bloem omhoog.
Als het goed is volgen er nog wel een aantal...  ;D

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 augustus 2012, 19:24:17 ---(Aangename) Verrassing vandaag waar ik zowaar de eerste Sternbergia van dit najaar in bloei vond.
Sternbergia lutea ssp lutea duwde in no time zijn eerste bloem omhoog.
Als het goed is volgen er nog wel een aantal...  ;D

--- Einde van citaat ---

Hier nog geen "Sternies " te bespeuren Luc....Ik moet nog even wachten op mijn favorieten ...

Frankie Wulleman:
Hier hebben de Sterbergia's de geest gegeven na de horrorwinter.

Luc Gilgemyn:
Sternbergia lutea ssp lutea laat er verder geen gras over groeien !  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie