Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Sternbergia

<< < (150/186) > >>

Theo Stronks:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 13 november 2021, 17:33:24 ---Sternbergia greuteriana.

--- Einde van citaat ---
Dat is nog een "laatbloeier"Frankie. --11

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 september 2021, 20:30:19 ---Soms doe ik al eens een proefje …Over 2 jaar terug had ik  een bolletje Sternbergia over …Lag nog ergens opzij nadat  alle potten terug van verse aarde waren voorzien . Probleem is dat ik niet meer wist waar hij bijhoorde ..Dan maar ergens in de grond geduwd .En niet op een zogenaamd uitgelezen plekje …Niet speciaal droog , overdreven zonnig . Maar nee in de aanwezige tuingrond en op een eerder schaduwrijkere plaats tussen de Cyclamen. Stond er al een jaar of twee en maakte alleen maar blad . En na deze heel natte zomer met meerdere zondvloed was de verassing groot dat hij nu gaat bloeien …

--- Einde van citaat ---

Echt een strijder ! Nog steeds geeft hij bloemen …..voorbij midden november en hij blijft bloeien !
Ziet er niet helemaal uit als een typische sicula …Maakt redelijk lange bladeren.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 november 2021, 20:21:23 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 september 2021, 20:30:19 ---Soms doe ik al eens een proefje …Over 2 jaar terug had ik  een bolletje Sternbergia over …Lag nog ergens opzij nadat  alle potten terug van verse aarde waren voorzien . Probleem is dat ik niet meer wist waar hij bijhoorde ..Dan maar ergens in de grond geduwd .En niet op een zogenaamd uitgelezen plekje …Niet speciaal droog , overdreven zonnig . Maar nee in de aanwezige tuingrond en op een eerder schaduwrijkere plaats tussen de Cyclamen. Stond er al een jaar of twee en maakte alleen maar blad . En na deze heel natte zomer met meerdere zondvloed was de verassing groot dat hij nu gaat bloeien …

--- Einde van citaat ---

Echt een strijder ! Nog steeds geeft hij bloemen …..voorbij midden november en hij blijft bloeien !
Ziet er niet helemaal uit als een typische sicula …Maakt redelijk lange bladeren.

--- Einde van citaat ---

Lijkt me een heel sterke plant Kris , eentje om op te volgen ……..

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 19 november 2021, 20:20:17 ---
Lijkt me een heel sterke plant Kris , eentje om op te volgen ……..

--- Einde van citaat ---

Gaan we doen Danny , ik had het er daarstraks over met Luc en hij denkt dat dit lutea ssp angustifolia is …

Kris De Raeymaeker:
Sternbergia vernalis zien we toch wat minder vaak in collecties ...het is eigenlijk ook een plant die op een heel moeilijk tijdstip bloeit voor ons klimaat .Hij bloeit hier in volle winter en wanneer het dan ook nog eens weken achter mekaar grijs en donker is wordt de plant erg "leggy " . De lange bloemstengels met toch iets zwaardere bloem vallen dan snel om ... --13   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie