Planten > Bloembollen-Knollen-Wortelstokken

Sternbergia

<< < (150/150)

Theo Stronks:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 13 november 2021, 17:33:24 ---Sternbergia greuteriana.

--- Einde van citaat ---
Dat is nog een "laatbloeier"Frankie. --11

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 september 2021, 20:30:19 ---Soms doe ik al eens een proefje …Over 2 jaar terug had ik  een bolletje Sternbergia over …Lag nog ergens opzij nadat  alle potten terug van verse aarde waren voorzien . Probleem is dat ik niet meer wist waar hij bijhoorde ..Dan maar ergens in de grond geduwd .En niet op een zogenaamd uitgelezen plekje …Niet speciaal droog , overdreven zonnig . Maar nee in de aanwezige tuingrond en op een eerder schaduwrijkere plaats tussen de Cyclamen. Stond er al een jaar of twee en maakte alleen maar blad . En na deze heel natte zomer met meerdere zondvloed was de verassing groot dat hij nu gaat bloeien …

--- Einde van citaat ---

Echt een strijder ! Nog steeds geeft hij bloemen …..voorbij midden november en hij blijft bloeien !
Ziet er niet helemaal uit als een typische sicula …Maakt redelijk lange bladeren.

Danny Bonnez:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 november 2021, 20:21:23 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 27 september 2021, 20:30:19 ---Soms doe ik al eens een proefje …Over 2 jaar terug had ik  een bolletje Sternbergia over …Lag nog ergens opzij nadat  alle potten terug van verse aarde waren voorzien . Probleem is dat ik niet meer wist waar hij bijhoorde ..Dan maar ergens in de grond geduwd .En niet op een zogenaamd uitgelezen plekje …Niet speciaal droog , overdreven zonnig . Maar nee in de aanwezige tuingrond en op een eerder schaduwrijkere plaats tussen de Cyclamen. Stond er al een jaar of twee en maakte alleen maar blad . En na deze heel natte zomer met meerdere zondvloed was de verassing groot dat hij nu gaat bloeien …

--- Einde van citaat ---

Echt een strijder ! Nog steeds geeft hij bloemen …..voorbij midden november en hij blijft bloeien !
Ziet er niet helemaal uit als een typische sicula …Maakt redelijk lange bladeren.

--- Einde van citaat ---

Lijkt me een heel sterke plant Kris , eentje om op te volgen ……..

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny Bonnez op 19 november 2021, 20:20:17 ---
Lijkt me een heel sterke plant Kris , eentje om op te volgen ……..

--- Einde van citaat ---

Gaan we doen Danny , ik had het er daarstraks over met Luc en hij denkt dat dit lutea ssp angustifolia is …

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie