Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Lente in Zuid-West Engeland

(1/5) > >>

Luc Gilgemyn:
Twee weken voor we met z'n allen naar Wisley trokken waren wij al een viertal dagen in Zuid-West Engeland waarbij wij een aantal kasteeltuinen bezochten zoals je die alleen in het Verenigd Koninkrijk in dergelijke aantallen vindt.  Aangezien we in Wisley net te laat waren om nog volop van de bloei van de Rhododendrons te genieten dacht ik dat ik met onderstaande beelden iets te kunnen goed maken.

Het gaat dus niet om rotsplanten of -tuinen, maar wel om mooie landschapstuinen die sommigen misschien toch wel op prijs zullen kunnen stellen.

We beginnen met Stourhead House and Gardens in Wiltshire - met zoals gezegd bijzondere aandacht voor de reusachtige Rhododendrons en Azalea's - het was ook volop het seizoen van de Bluebells !


 

Luc Gilgemyn:
Een reusachtig domein en zoals in elke Engelse tuin konden dt nodige waterpartijen niet ontbreken.

Luc Gilgemyn:
... en niet zo maar een beetje water... maar héél veel water !  ;D ;D

En nog meer Rhododendrons



Wordt vervolgd !

Frankie Wulleman:
Hele sfeervolle beelden, Luc, laat maar komen zou ik zeggen, we wanen ons zo weer in het voorjaar.

Pim Hols:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 17 juni 2011, 16:22:06 ---Twee weken voor we met z'n allen naar Wisley trokken waren wij al een viertal dagen in Zuid-West Engeland waarbij wij een aantal kasteeltuinen bezochten zoals je die alleen in het Verenigd Koninkrijk in dergelijke aantallen vindt.  Aangezien we in Wisley net te laat waren om nog volop van de bloei van de Rhododendrons te genieten dacht ik dat ik met onderstaande beelden iets te kunnen goed maken.

Het gaat dus niet om rotsplanten of -tuinen, maar wel om mooie landschapstuinen die sommigen misschien toch wel op prijs zullen kunnen stellen.

We beginnen met Stourhead House and Gardens in Wiltshire - met zoals gezegd bijzondere aandacht voor de reusachtige Rhododendrons en Azalea's - het was ook volop het seizoen van de Bluebells !


 

--- Einde van citaat ---

Prachtig, Luc, bedankt voor het posten!!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie