Algemeen > Reizen, uitstappen en reisverhalen

Wallis 2011

(1/20) > >>

Gerrit Roest:
Einde juni tot begin juli een wandelvakantie in Wallis, wederom samen met mijn zoon Martien.
Een van de doelen was het vinden van Eritrichium nanum. Een beschrijving van een groeiplaats stond in Folium Alpinum van de N.R.V. enkele jaren geleden. Vanuit de Simplonpas wandelen naar de Kaldwasserpas, dit pad gaat steeds omhoog. Dit was makkelijk te vinden. Daarna volgens de beschrijving na het derde bruggetje wordt het qua planten echt interresant, dus wij die route volgen, 1e brug, 2e brug en daarna lange tijd niets (wel diverse planten) dan 3e brug, eindelijk gaat het leuk worden? dan 4e brug, 5e brug over een oude gletsjer  en verder omhoog, dan roept mijn zoon 'is dit 'm' (hij had al enkele keren meer geroepen maar dat waren telkens vergeet-me-nietjes), toch maar kijken en jawel hij is het! :) :) :)

Ger van den Beuken:
We hadden jullie tegen kunnen komen op het pad naar de Chaltwasser Pass Gerrit. Wij zijn echter niet tot aan de plaats gegaan waar Eritrichium nanum stond.

Luc Gilgemyn:
Een goede start Gerrit !  Ik kijk al uit naar het (uitgebreid !  ;D) vervolg !!

Gerrit Roest:

--- Citaat van: Ger van den Beuken op 13 juli 2011, 12:33:56 ---We hadden jullie tegen kunnen komen op het pad naar de Chaltwasser Pass Gerrit. Wij zijn echter niet tot aan de plaats gegaan waar Eritrichium nanum stond.

--- Einde van citaat ---

Dat zou leuk geweest zijn Ger, toen wij de planten gevonden hadden was het ook wel genoeg, tijd om weer naar beneden te gaan.


--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 13 juli 2011, 17:49:00 ---Een goede start Gerrit !  Ik kijk al uit naar het (uitgebreid !  ;D) vervolg !!

--- Einde van citaat ---

Zeker vervolg Luc.

Frankie Wulleman:
Een nieuw reisverslag, daar kijken we inderdaad met z'n allen naar uit, Gerrit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie