Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden

Overige houtige gewassen

<< < (4/184) > >>

Danny De Raeymaeker:
Ook deze Acer is best leuk en trouwens lekker compact.
Het gaat om Acer Palmatum " Kotohime ".

Danny De Raeymaeker:
Eigenlijk dienen de volgende foto's onder de rubriek " Winterbloeiers " te staan, maar door de voorbije strenge winter is m'n Camelia slechts heel laat in bloei gekomen.
Ondertussen al op z'n terugweg maar toch nog 1 bloem in volle glorie kunnen fotograferen.
Toch nog even een ervaring meedelen met wat ik meegemaakt heb met deze Camelia de afgelopen winter.
Er zijn nl. heel wat bloemknoppen niet opengekomen en afgevallen.
Het was zelfs zo erg dat er een aantal bloemknoppen gewoon verdroogden aan de plant (zie foto 3 in bijlage).
Ik moet zeggen dat ik dit de eerst keer meegemaakt heb met deze Camelia alhoewel deze soort heel goed winterhard is.
Heeft iemand van jullie dit ook ervaren de voorbije winter ?
Voor ik het vergeet te melden, het gaat hier om een Camelia Japonica Adolphe Audusson.
De bloem is nochtans één van de grootste onder de Camelia's, zie zelf maar ...

Wim Boens:
Mooie Acer, Danny, die zou perfect zijn voor een bonsai.

Hier bloeit nu de Chamaemeles

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny De Raeymaeker op 21 april 2010, 02:16:52 ---Ook deze Acer is best leuk en trouwens lekker compact.
Het gaat om Acer Palmatum " Kotohime ".

--- Einde van citaat ---

Prachtig in het kwadraat ! Zou ze ook niet willen missen ;D

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Danny De Raeymaeker op 21 april 2010, 02:33:17 ---Toch nog even een ervaring meedelen met wat ik meegemaakt heb met deze Camelia de afgelopen winter.
Er zijn nl. heel wat bloemknoppen niet opengekomen en afgevallen.
Het was zelfs zo erg dat er een aantal bloemknoppen gewoon verdroogden aan de plant (zie foto 3 in bijlage).
Ik moet zeggen dat ik dit de eerst keer meegemaakt heb met deze Camelia alhoewel deze soort heel goed winterhard is.
Heeft iemand van jullie dit ook ervaren de voorbije winter ?

--- Einde van citaat ---

Zelfde ervaring hier in Rumst Danny .En ik ken nog een aantal tuinen waar dit het geval is...
Dus voor deze gasten was de winter toch een beetje van het goede (of is het slechte )teveel...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie