Auteur Topic: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners  (gelezen 146402 keer)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2015, 21:19:12 »
En dan was het zover.
De lezingen zouden gaan beginnen.
En die volgde hij met zijn volle aandacht
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2015, 21:20:33 »
Rockerius was onder de indruk van de lezingen en alle mensen die daar aanwezig waren.
En keerde dan ook tevreden terug huiswaarts.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2015, 21:25:02 »
In de auto kon hij maar niet zwijgen over de beelden die hij te zien had gekregen. En dat hij nog wel wat ideeën had gezien voor in de eigen tuin. Er liggen immers nog altijd een aantal ton stenen te wachten op een definitieve bestemming. Omdat hij maar niet zweeg vroeg ik langs mijn neus weg aan Rockerius hoe hij dat thuis ging uitleggen aan Hortius dat hij er een dag vanonder geglipt was. En dat ze hem misschien wel een hele dag aan het zoeken waren. Plotsklaps was het stil in de auto en vertwijfeld keek hij mij aan, daar had hij in al zijn enthousiasme nog niet aangedacht.
Hij vroeg of ik dat niet kon uitleggen en regelen met Hortius en de anderen. Waarom kan ik toch geen 'neen' zeggen?
De stilte in de auto nadien was wel zalig.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2015, 21:28:29 »
Nadat iedereen zijn zegje gedaan had over het gedrag van Rockerius en alles uitgeklaard was, moest Rockerius dan maar alles tot in de puntjes uitleggen hoe zijn dag geweest was en wat hij allemaal had gezien en beleefd.
Hij vertelde over een land dat niet bestond, over Onco Irissen en over Saxifraga's alsof het de normaalste zaak van de kabouterwereld was.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2015, 21:31:31 »
Afsluiten deed hij zoals op een VRV-lezingdag, met de tombola.

Fier liet hij de gewonnen prijzen zien.

Een aantal kabouters waren met die prijzen ook erg blij.
Onder andere Orchideus, Succulentus, Sempervirius en Perennius waren heel blij met de planten.
En Bollius die vergaapt zich al de hele tijd in het Tulpenboekje. Om niet te zeggen dat hij er wild van wordt.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #20 Gepost op: 21 februari 2015, 21:33:21 »
die hebben het er maar druk mee.
leuk verhaal zo.
komt er ook een boek van uit -2( ;D
Ga zo verder ik volg mee. ((14

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #21 Gepost op: 21 februari 2015, 21:38:12 »
die hebben het er maar druk mee.
leuk verhaal zo.
komt er ook een boek van uit -2( ;D
Ga zo verder ik volg mee. ((14

Wie weet dat er ooit een boek of zoiets van komt.
Dan is er al minstens één volger.   ((14



Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #22 Gepost op: 21 februari 2015, 21:40:52 »
En als de kat van huis is, dan legt de bewakingscamera natuurlijk ook alle bewegingen vast.
Zo zie ik dit dan op de beelden.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2015, 21:42:34 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #23 Gepost op: 21 februari 2015, 22:39:29 »
Nadat iedereen zijn zegje gedaan had over het gedrag van Rockerius en alles uitgeklaard was, moest Rockerius dan maar alles tot in de puntjes uitleggen hoe zijn dag geweest was en wat hij allemaal had gezien en beleefd.
Hij vertelde over een land dat niet bestond, over Onco Irissen en over Saxifraga's alsof het de normaalste zaak van de kabouterwereld was.

Rockerius heeft zich misschien niet netjes gedragen tegenover de andere kabouters, hij had wel overschot van gelijk om deze lezingendag te willen bijwonen.
En hij was zeker en vast geïnteresseerd, Johan, ik heb hem van de hele dag niet gehoord, zo gespannen zat hij te luisteren. Hij kreeg wel rode wangen toen hij de foto van de welgevormde C-cup zag verschijnen,   ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #24 Gepost op: 22 februari 2015, 12:36:04 »
Ik heb het idee dat de wereld van Salmagundi ons nog een paar keer gaat verbazen Johan. Hopelijk kan jij die kereltjes in het gelid houden .Al is dat idd heel moeilijk als er beelden worden getoond zoals Jan gisteren deed. Ik sluit me dan ook aan bij de Frankie.   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2015, 21:55:59 »

Rockerius heeft zich misschien niet netjes gedragen tegenover de andere kabouters, hij had wel overschot van gelijk om deze lezingendag te willen bijwonen.
En hij was zeker en vast geïnteresseerd, Johan, ik heb hem van de hele dag niet gehoord, zo gespannen zat hij te luisteren. Hij kreeg wel rode wangen toen hij de foto van de welgevormde C-cup zag verschijnen,   ;)

Hoe zou jezelf zijn?
Hij had natuurlijk al een kabouter C-cup gezien. Dus dit was voor hem toch iets anders.
Gelukkig was het nog een zedige foto.
Over die foto heeft hij trouwens niets verteld aan de andere kabouters.
Net zoals hij gezwegen heeft over het hotel met mooie jonge vrouwelijke bediening in battledress of het hotel met die nachtclub.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2015, 22:06:23 »
Ik heb het idee dat de wereld van Salmagundi ons nog een paar keer gaat verbazen Johan. Hopelijk kan jij die kereltjes in het gelid houden .Al is dat idd heel moeilijk als er beelden worden getoond zoals Jan gisteren deed. Ik sluit me dan ook aan bij de Frankie.
Laten we hopen dat het af en toe de bezoekers eens verbaasd.
Die kleine kereltjes in het gelid houden valt wel mee. Ze lopen hier ook al (censuur) jaar rond.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2015, 13:47:46 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #27 Gepost op: 27 februari 2015, 13:59:00 »
Carnivourius wil af en toe wel eens een grapje uithalen.
Zo was hij nu in een Darlingtonia gekropen en deed alsof die plant hem wou vangen.
En riep dan ook luidkeels om hulp.
De in paniek toegesnelde kabouters hebben met vereende krachten alles in het werk gesteld om Carnivourius uit zijn benarde situatie te redden.
Uiteindelijk zijn ze in hun reddingspoging geslaagd.
Maar toen Carnivourius zich niet meer kon in houden en hard begon te lachen, keken de andere kabouters raar op.
Zij vonden er niets lachwekkends aan.
Toen ze hoorden hoe een Darlingtonia zijn insecten vangt, door een kleine opening bovenaan in de vangbeker die zich dan nog aan de onderzijde bevindt, konden zij helemaal niet met zijn grap lachen.
Ze zijn dan ook verontwaardigd allemaal terug naar hun eigen bezigheden gegaan en beramen iets om Carnivourius ook eens een poets te kunnen bakken.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #28 Gepost op: 27 februari 2015, 21:44:22 »
wat een geluk
wist niet dat kabouters zoveel uit spookte ;D
hier staan ze gewoon stil ;D

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16731
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #29 Gepost op: 1 maart 2015, 09:21:15 »
Iets zegt mij dat er hier binnenkort een spannende episode te verwachten valt...  :o :o
Harelbeke-West-Vlaanderen