Auteur Topic: Spijtig overlijden  (gelezen 3582 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Spijtig overlijden
« Gepost op: 28 oktober 2016, 20:27:09 »
Deze week bereikte ons het trieste nieuws dat met Luit van Delft een vriend en lid van de Vlaamse Rotsplantenvereniging is heen gegaan.

Luit was voor velen onder ons een goede bekende.  Als voormalig professioneel planten- en bollenkweker had hij een ervaring en kennis opgebouwd die in onze huidige wereld een zeldzaamheid zijn geworden.  Bovendien deelde hij die kennis maar al te graag met plantenliefhebbers van allerlei pluimage, jong en oud konden bij hem terecht voor goede raad.  Persoonlijk en met mij nog een aantal andere VRV leden, leerden we hem jaren geleden kennen via het Forum van de SRGC (Schotse Rotsplanten Club) waarop hij talrijke, gesmaakte bijdragen leverde waarbij zijn kennis, zijn gevoel voor humor, zijn goed humeur en zijn warme persoonlijkheid voor allen die ze konden lezen van grote waarde waren en nog zijn.  Hij kwam een aantal keren naar onze vergaderingen in Gent en steunde bij de aanvang ook ons Forum, we mogen hem gerust een vriend van de VRV noemen.

Luit werd 76 jaar en overleed op 16 oktober ll.

Namens de VRV wensen wij ons medeleven te betuigen aan zijn vrouw Vroni, zijn 3 kinderen en zijn talrijke familieleden en vrienden.

Harelbeke-West-Vlaanderen

Maggi Young

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Vrouw
  • Friends and flowers - what could be better?
    • Scottish Rock Garden Club
Re: Spijtig overlijden
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2016, 21:08:32 »
Luit's passing is a great sadness to his many friends and those with whom he shared his huge knowledge. He was a tremendous supporter of the SRGC .  Ian and I send our condolences to Vroni and their family at this sad time. 
Aberdeen, North East Scotland, UK.


http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Spijtig overlijden
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2016, 23:03:38 »
Trieste gebeurtenis.
Ik weet niet of ik het op deze manier goed zeg maar
Alle na bestaande die hem een warm hard toe droegen wens ik sterkte met de verwerking van het overleiden van Luit.
Zoals Luc al melde het was een goed man.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Spijtig overlijden
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2016, 23:31:20 »
Heel jammer dat deze brave gast er niet meer is. Ik herinner me zijn bijdrages op dit forum nog heel goed waarbij Luit's kennis wel onuitputtelijk leek. Het is is een bijzonder groot verlies voor de rotsplantenwereld en in het bijzonder voor zijn familie natuurlijk.
Ik heb hem vroeger, kort nog gezien in Gent, en vind het wel spijtig dat ik hem niet beter gekend heb.
R.I.P. Luit.
Lichtervelde, West-Vlaanderen