Auteur Topic: A field guide to the bulbs of Greece- Chris Grey-Wilson  (gelezen 2607 keer)

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4811
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
A field guide to the bulbs of Greece- Chris Grey-Wilson
« Gepost op: 21 september 2010, 20:05:00 »
De AGS heeft sinds een aantal weken een boek uit over de Griekse bolgewassen met titel "A field guide to the bulbs of Greece" geschreven door de bekende Chris Grey-Wilson.
Het boek geeft een overzicht van de habitats op het Griekse vasteland en op de eilanden met telkens de belangrijkste families die er voorkomen. Per familie en soort wordt een vrij goede botanische beschrijving gegeven die zeker kan helpen bij identificaties, en van elke soort is een uitstekende foto afgedrukt.
Een greep uit de beschreven families: allium, anacamptis, arum, colchicum, crocus, cyclamen, fritillaria, ophrys, orchis, ornithogalum, tulipa.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
A field guide to the bulbs of Greece- Chris Grey-Wilson
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2010, 22:16:30 »
De AGS heeft sinds een aantal weken een boek uit over de Griekse bolgewassen met titel "A field guide to the bulbs of Greece" geschreven door de bekende Chris Grey-Wilson.
Het boek geeft een overzicht van de habitats op het Griekse vasteland en op de eilanden met telkens de belangrijkste families die er voorkomen. Per familie en soort wordt een vrij goede botanische beschrijving gegeven die zeker kan helpen bij identificaties, en van elke soort is een uitstekende foto afgedrukt.
Een greep uit de beschreven families: allium, anacamptis, arum, colchicum, crocus, cyclamen, fritillaria, ophrys, orchis, ornithogalum, tulipa.

Ik heb hem gelijk aangeschaft deze zomer Luc en ik heb er geen spijt van.Alleszins ook een handig naslagwerk als je af en toe in die gebieden vertoeft. 
Diezelfde Chris Grey-Wilson is nu ook bezig met een boek over Pulsatilla wat zeker de moeite zou moeten worden (alsook nog een boek over China en zelfs nog een derde boek als ik het goed heb)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
A field guide to the bulbs of Greece- Chris Grey-Wilson
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2010, 13:54:52 »
Dat derde boek waar C.G. Wilson  mee bezig is en waarvan me de titel even ontging zal handelen over Meconopsis. 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "