Auteur Topic: Crevicegardening  (gelezen 161605 keer)

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Crevicegardening
« Reactie #840 Gepost op: 3 juli 2023, 09:18:39 »
Je hoeft je gelijk niet te halen Kris en met mijn opmerkingen zat ik ook op het juiste spoor, alleen had ik het niet gezien op die ene foto.  Je hebt dus wel degelijk gezorgd voor denivelatie en wat afwijkende mini-biotoopjes, dat laten de extra foto's wel duidelijk zien.  Dan verdwijnt mijn kritiek dus in het niets...  -2(

Ok Luc , ik dacht alleen even dat je vond dat er nog meer reliĆ«f/niveauverschil  moest zijn ....Maar ik vind altijd dat  de hoogteverschillen in verhouding met de grootte van een tuin moeten zijn en de te vullen ruimte voor de crevice ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #841 Gepost op: 19 augustus 2023, 13:08:53 »
Met deze Viola pedata had ik in het verleden nooit succes ....Het schijnt dat hij eerder houd van zuurdere grond ? Ik heb nu een keer een exemplaar in de nieuwe crevice geplaatst .
Een tweede bloei lijkt er aan te komen ...
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #842 Gepost op: 19 augustus 2023, 17:11:27 »
Met deze Viola pedata had ik in het verleden nooit succes ....Het schijnt dat hij eerder houd van zuurdere grond ? Ik heb nu een keer een exemplaar in de nieuwe crevice geplaatst .
Een tweede bloei lijkt er aan te komen ...

Da's inderdaad niet de makkelijkste Kris, fingers crossed, voorlopig ziet hij er gezond uit.
Ik heb vaker de var. bicolor geprobeerd, maar daar was al helemaal geen land mee te bezeilen..  ))8
Harelbeke-West-Vlaanderen