Auteur Topic: Bloei september-oktober 2017  (gelezen 18103 keer)

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8406
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Bloei september-oktober 2017
« Reactie #120 Gepost op: 22 oktober 2017, 20:14:13 »
Het aantal bloeiende planten mindert nu wel zienderogen. Enkele laatbloeiers zijn er nog te zien, maar ook planten die het noorden kwijt lijken te zijn. Deze Helleborus orientalis bijvoorbeeld. En wat meer is: ik heb hem geplant vroeg in het voorjaar. Door het bijzonder droge seizoen heeft hij het echter tijdens de zomer begeven, alles weg! Ik dacht, ik ben hem kwijt. Amper een week geleden, dook hij terug op, en nu zowaar met enkele bloemen!

Gelukkig heeft deze mooie plant de moeilijke weersomstandigheden goed doorstaan Frankie , we krijgen meer en meer
extreme weerstoestanden hé ........
Ieper , West-Vlaanderen

Olga D. van de Veer

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 26
Re: Bloei september-oktober 2017
« Reactie #121 Gepost op: 23 oktober 2017, 20:15:48 »
Ik kan het kaartje met naam niet vinden maar het is een soort miniatuur vaste centaurea achtige plant in een trog die pas een week of 3 geleden begon te bloeien.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Bloei september-oktober 2017
« Reactie #122 Gepost op: 25 oktober 2017, 19:18:34 »
Ik kan het kaartje met naam niet vinden maar het is een soort miniatuur vaste centaurea achtige plant in een trog die pas een week of 3 geleden begon te bloeien.

Met de naam kan ik je niet helpen Olga, maar late bloei wordt steeds op prijs gesteld !  ((14
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4026
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Bloei september-oktober 2017
« Reactie #123 Gepost op: 25 oktober 2017, 21:36:49 »
Ik kan het kaartje met naam niet vinden maar het is een soort miniatuur vaste centaurea achtige plant in een trog die pas een week of 3 geleden begon te bloeien.
Olga, misschien is het Serratula seoanei !
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Olga D. van de Veer

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 26
Re: Bloei september-oktober 2017
« Reactie #124 Gepost op: 26 oktober 2017, 18:57:48 »
Ik kan het kaartje met naam niet vinden maar het is een soort miniatuur vaste centaurea achtige plant in een trog die pas een week of 3 geleden begon te bloeien.
Olga, misschien is het Serratula seoanei !
Herman,

Bedankt, dat moet het zijn. Ik heb het bij de Hessenhof gekocht en die verkopen de serrulata seoanei inderdaad met een foto erbij van hetzelfde plantje  :)