Auteur Topic: Crocus 2023  (gelezen 32676 keer)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Crocus 2023
« Reactie #990 Gepost op: 31 december 2023, 09:54:51 »
hier in de tuin staan de eerste crocussen ook al met hun kopje boven.
als er zon genoeg was ging hij open 3))

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Crocus 2023
« Reactie #991 Gepost op: 31 december 2023, 10:49:45 »
Heren, jullie beseffen toch dat elke scheidsrechter vóór elke strafschop tot bij de keeper gaat om hem er op te wijzen dat hij niet té vroeg mag vertrekken !!!   >:( >:( )-12 )-12 --2 --2 2-)( 2-)(    'I sjell sei zis onlie vance' (quote uit 'Allo Allo'  7)) )

Roepen we de VAR in Danny  7)) 7)) Maar ja de VAR die zeggen het niet " onlie vance "  , die zeggen het een paar keer en dan is het nog ni just .... 10)) 10))
We zullen braaf zijn mijnheer de voorzitter , allez denk ik toch ... 10))
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8407
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Crocus 2023
« Reactie #992 Gepost op: 31 december 2023, 14:54:01 »
Heren, jullie beseffen toch dat elke scheidsrechter vóór elke strafschop tot bij de keeper gaat om hem er op te wijzen dat hij niet té vroeg mag vertrekken !!!   >:( >:( )-12 )-12 --2 --2 2-)( 2-)(    'I sjell sei zis onlie vance' (quote uit 'Allo Allo'  7)) )

Roepen we de VAR in Danny  7)) 7)) Maar ja de VAR die zeggen het niet " onlie vance "  , die zeggen het een paar keer en dan is het nog ni just .... 10)) 10))
We zullen braaf zijn mijnheer de voorzitter , allez denk ik toch ... 10))

Het is zeker een heel spannende tijd , Kris . Heb zo net enkele nieuwe krokussen op de lens gezet maar ze zijn één dag te vroeg  )1) :-[ Ongemerkt kan je geen nieuw topic starten , misschien moeten we inderdaad aan de VAR vragen of we toestemming krijgen ?  7)) 10))
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8407
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Crocus 2023
« Reactie #993 Gepost op: 31 december 2023, 14:55:45 »
3)) 11))  , is dit al eentje die nu in bloei staat , Kris ? Ik ben niet haastig om het nieuwe topic te starten , het komt als de tijd rijp is ...... 7)) 2))
Ik plaagde je maar Danny  :) Jawel stond vandaag al open 🤔😱😱

Mag ik al raden of moet ik wachten tot volgend jaar ?  7)) 7))
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Crocus 2023
« Reactie #994 Gepost op: 31 december 2023, 15:26:50 »
We kunnen hopen dat onze waarde voorzitter en moderator al in zijne zetel zit te luisteren naar de nieuwjaarsbrief van de kleinkinderen Danny en alzo niet merkt dat je al raad naar de krokus die hier gisteren bloeide ….
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8407
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Crocus 2023
« Reactie #995 Gepost op: 31 december 2023, 16:05:06 »
We kunnen hopen dat onze waarde voorzitter en moderator al in zijne zetel zit te luisteren naar de nieuwjaarsbrief van de kleinkinderen Danny en alzo niet merkt dat je al raad naar de krokus die hier gisteren bloeide ….

Das een goed idee , Kris ! In afwachting van de officiële opening van het topic crocus 2024 en meer foto's ( morgen ?? ) kan ik al een poging doen om deze bijzondere crocus te raden ..... ))4  )--1

Ik denk in de eerste plaats aan C. alatavicus , sommige vormen bloeien heel vroeg . Maar misschien is het ook een hybride vorm tussen korolkowii en michelsonii ? 
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8407
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Crocus 2023
« Reactie #996 Gepost op: 31 december 2023, 16:08:35 »
Kijk eens wat er hier bloeit ...... 2)) 8))
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Crocus 2023
« Reactie #997 Gepost op: 31 december 2023, 16:20:07 »
Kijk eens wat er hier bloeit ...... 2)) 8))

C alatavicus Danny ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Crocus 2023
« Reactie #998 Gepost op: 31 december 2023, 16:22:17 »
We kunnen hopen dat onze waarde voorzitter en moderator al in zijne zetel zit te luisteren naar de nieuwjaarsbrief van de kleinkinderen Danny en alzo niet merkt dat je al raad naar de krokus die hier gisteren bloeide ….

Das een goed idee , Kris ! In afwachting van de officiële opening van het topic crocus 2024 en meer foto's ( morgen ?? ) kan ik al een poging doen om deze bijzondere crocus te raden ..... ))4  )--1

Ik denk in de eerste plaats aan C. alatavicus , sommige vormen bloeien heel vroeg . Maar misschien is het ook een hybride vorm tussen korolkowii en michelsonii ?

Mijn stem gaat naar korolkowii...  misschien 'Snow Tiger', want die staat hier ook ongeveer zover...  ))4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Crocus 2023
« Reactie #999 Gepost op: 31 december 2023, 16:31:05 »
We kunnen hopen dat onze waarde voorzitter en moderator al in zijne zetel zit te luisteren naar de nieuwjaarsbrief van de kleinkinderen Danny en alzo niet merkt dat je al raad naar de krokus die hier gisteren bloeide ….

Misschien gaat de voorzitter/moderator wel vroeg naar bed Kris ?  Je weet het nooit  -2( -2( 

Voordien wil ik nog 2023 eer aan doen met de eerste ...Crocus gembosii.... nog niet met zwarte stijl... maar van de donkerpaarse stengel kan ik ook al genieten.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8407
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Crocus 2023
« Reactie #1000 Gepost op: 31 december 2023, 16:40:04 »
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8407
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Crocus 2023
« Reactie #1001 Gepost op: 31 december 2023, 16:45:04 »
We kunnen hopen dat onze waarde voorzitter en moderator al in zijne zetel zit te luisteren naar de nieuwjaarsbrief van de kleinkinderen Danny en alzo niet merkt dat je al raad naar de krokus die hier gisteren bloeide ….

Misschien gaat de voorzitter/moderator wel vroeg naar bed Kris ?  Je weet het nooit  -2( -2( 

Voordien wil ik nog 2023 eer aan doen met de eerste ...Crocus gembosii.... nog niet met zwarte stijl... maar van de donkerpaarse stengel kan ik ook al genieten.

Crocus gembosii is me heel bekend , Luc ! Een heel mooie soort om de overgang van oud naar nieuw te vieren !!!  _04

Hier nog geen gembosii die al zo ver staat
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Crocus 2023
« Reactie #1002 Gepost op: 31 december 2023, 16:45:53 »

Mijn stem gaat naar korolkowii...  misschien 'Snow Tiger', want die staat hier ook ongeveer zover...  ))4

U hebt gewonnen heer voorzitter! Inderdaad de eerste hier is onze sneeuwtijger …Foto’s volgen volgend jaar …
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Crocus 2023
« Reactie #1003 Gepost op: 31 december 2023, 17:13:25 »

Mijn stem gaat naar korolkowii...  misschien 'Snow Tiger', want die staat hier ook ongeveer zover...  ))4

U hebt gewonnen heer voorzitter! Inderdaad de eerste hier is onze sneeuwtijger …Foto’s volgen volgend jaar …

 )2)  Het doet natuurlijk deugd om het jaar af te sluiten met een klinkende eerste prijs Mr de Erevoorzitter, waarvoor dank !!  )))3 Ik ga er vandoor met mijn prijs onder de arm..
Harelbeke-West-Vlaanderen