Auteur Topic: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners  (gelezen 147253 keer)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #840 Gepost op: 24 april 2018, 19:44:31 »
Ik had ze niet gezien Rockerius was wel aan het zoeken of ik ze tegen kwam. ;D ;D
dus nog redelijk anoniem gebleven ;D

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16491
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #841 Gepost op: 24 april 2018, 22:22:02 »
Eenmaal de terugweg aangevat genoot Rockerius van het landschap, want de gesprekken in die eigenaardige taal van de medereizigers kon hij toch niet zo goed volgen. Aan de afgesproken plaats vlug in de eigen auto stappen en dan richting Hortus Salmagundi om daar de bezoekers te ontvangen. Na eerst even de dorst te hebben gelest werd alles in de tuin door de bezoekers met een kritische blik bekeken.
Ondertussen hadden de meeste kabouters zich in huis opgesteld om de bezoekers te begroeten en te ontvangen. Alleen het bekijken van de tuin was iets uitgelopen zodat de bezoekers beslisten om direct naar huis te rijden. Ondanks dat het toch nog een heel eind rijden was voor de bezoekers waren de kabouters toch een beetje teleurgesteld dat de bezoekers niet even binnengekomen waren om met elkaar kennis te maken.

Oei had ik dat geweten, had ik toch eens binnengekomen. Maar zoals Luc zegt, stond er thuis al een ander welkomstcomité te wachten en dat zag er precies iets minder vriendelijk uit dan het kaboutervolkje.  -3)(
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16491
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #842 Gepost op: 24 april 2018, 22:24:44 »
Ter gelegenheid van erfgoeddag was er in de plantentuin van de universiteit van Gent een plantenbeurs. De VRV had besloten hieraan deel te nemen. En zo was ook Rockerius van de partij en soms te zien op de stand van de VRV.

Goede keuze van Rockerius om de rotsplanten van de VRV te verkiezen als observatieplaats. Aan de overkant stonden immers die gevaarlijke vleeseters!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #843 Gepost op: 28 april 2018, 22:14:23 »
Rockerius maakt altijd goede keuzes. Al heeft hij wel meer interesse in rotsplanten dan in vleesetende planten.

Carnivourius zou zich aan de overkant wel in zijn sas gevoeld hebben.
Maar hij bleef liever thuis om van de eerste Sarraceniabloemen te genieten.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #844 Gepost op: 28 april 2018, 22:15:54 »
Eenmaal de terugweg aangevat genoot Rockerius van het landschap, want de gesprekken in die eigenaardige taal van de medereizigers kon hij toch niet zo goed volgen. Aan de afgesproken plaats vlug in de eigen auto stappen en dan richting Hortus Salmagundi om daar de bezoekers te ontvangen. Na eerst even de dorst te hebben gelest werd alles in de tuin door de bezoekers met een kritische blik bekeken.
Ondertussen hadden de meeste kabouters zich in huis opgesteld om de bezoekers te begroeten en te ontvangen. Alleen het bekijken van de tuin was iets uitgelopen zodat de bezoekers beslisten om direct naar huis te rijden. Ondanks dat het toch nog een heel eind rijden was voor de bezoekers waren de kabouters toch een beetje teleurgesteld dat de bezoekers niet even binnengekomen waren om met elkaar kennis te maken.

Oei had ik dat geweten, had ik toch eens binnengekomen. Maar zoals Luc zegt, stond er thuis al een ander welkomstcomité te wachten en dat zag er precies iets minder vriendelijk uit dan het kaboutervolkje.  -3)(

 ))4 Is het welkomstcomité bij jullie dan zo onvriendelijk en onaangenaam?  ((--11
« Laatst bewerkt op: 29 april 2018, 12:39:53 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #845 Gepost op: 28 april 2018, 22:17:40 »
Irisia is momenteel ook met geen stokken van bij haar planten te krijgen.
Elk moment grijpt ze aan om bij de onco irissen te gaan kijken.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #846 Gepost op: 28 april 2018, 22:18:40 »
Ook Lewisius zit de laatste dagen vaak met zijn hoofd tussen de bloemen.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2018, 17:05:20 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #847 Gepost op: 29 april 2018, 17:17:10 »
Overigens dook hier een heerschap op dat zijn confraters in Heffen hartelijk laat groeten - Zijn naam is Sculpterius !  -2( ;)
Een bijzondere groet aan Pleionius.


Vanmiddag wat gepraat met Pleionius. En toen ik hem zei dat ik bijzondere groeten over te brengen had, keek hij even raar op. En vroeg zich ook af van wie de groeten dan wel konden zijn. Toen ik zei dat ze van Sculpterius kwamen, keek hij me met grote ogen aan en werd er even stil van. Toen Pleionius wat bekomen was vroeg hij waar ik die ontmoet had. Toen ik zei bij wie die in de tuin woont, zei hij 'die Luc heeft maar geluk met Sculpterius in de tuin '. Toen ik hem vroeg hoe hij Sculpterius kende zei hij dat hij daar nog bij in de leer geweest was ivm het verzorgen van Pleiones. En een betere leermeester had hij zich niet kunnen inbeelden. Het niveau dat Sculpterius haalt, daar ben ik nog niet zei Pleionius. Maar Pleionius was wel aangenaam verrast dat hij de groeten kreeg van zijn oude leermeester. Veel heeft Pleionius nadien niet meer gezegd en is dan stilletjes vertrokken. En ik heb Pleionius vandaag, voorlopig, niet meer gezien.
« Laatst bewerkt op: 29 april 2018, 17:53:17 door Johan Keulemans »
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #848 Gepost op: 29 april 2018, 17:18:24 »
Lewisius kwam ik wel tegen in de serre.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #849 Gepost op: 29 april 2018, 17:19:07 »
En Succulentus was het levend graniet aan het bekijken.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #850 Gepost op: 29 april 2018, 17:22:20 »
Verder hebben vandaag de Siberische kabouters Nicolaj en Sergei afscheid genomen van hun bezoek uit Siberië.
Ze zouden al vroeger vertrokken zijn, maar met die hoge temperaturen van een paar weken geleden hadden ze hun vertrek uitgesteld. Nu het terug normale temperaturen zijn en met een beetje regen erbij, waren ze er klaar voor.
We zien wel wanneer ze nog eens op bezoek komen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16793
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Hortus Salmagundi, een tuin die nooit zal af zijn en zijn eigenwijze bewoners
« Reactie #851 Gepost op: 30 april 2018, 09:30:44 »
Overigens dook hier een heerschap op dat zijn confraters in Heffen hartelijk laat groeten - Zijn naam is Sculpterius !  -2( ;)
Een bijzondere groet aan Pleionius.


Vanmiddag wat gepraat met Pleionius. En toen ik hem zei dat ik bijzondere groeten over te brengen had, keek hij even raar op. En vroeg zich ook af van wie de groeten dan wel konden zijn. Toen ik zei dat ze van Sculpterius kwamen, keek hij me met grote ogen aan en werd er even stil van. Toen Pleionius wat bekomen was vroeg hij waar ik die ontmoet had. Toen ik zei bij wie die in de tuin woont, zei hij 'die Luc heeft maar geluk met Sculpterius in de tuin '. Toen ik hem vroeg hoe hij Sculpterius kende zei hij dat hij daar nog bij in de leer geweest was ivm het verzorgen van Pleiones. En een betere leermeester had hij zich niet kunnen inbeelden. Het niveau dat Sculpterius haalt, daar ben ik nog niet zei Pleionius. Maar Pleionius was wel aangenaam verrast dat hij de groeten kreeg van zijn oude leermeester. Veel heeft Pleionius nadien niet meer gezegd en is dan stilletjes vertrokken. En ik heb Pleionius vandaag, voorlopig, niet meer gezien.

Ja, Johan, de Sculpterius is een "crack", daarvoor is hij ook van hout en voelt hij zich bijzonder thuis in de boomschors waarin de Pleiones groeien...  :o  Zijn leerling Pleionius heeft hij overigens best hoog zitten, die hoeft geen complex te hebben !  -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Gisteren de brug gemaakt. Al weet ik eigenlijk niet waarom, want volgens mij was de brug niet kapot.

Na wat verplichte huishoudelijke taken, niet veel zin meer om nog veel te doen in de tuin. Hortius had dit door en is dan even een praatje komen maken, en zo kwam ook Sculpterius ter sprake.
Zo zei hij van Sculpterius dat die uit het goede hout gesneden is.
Toen ik hem vroeg wat er met Pleionius aan de hand was zei hij 'Geen zorgen over maken. Pleionius was niet altijd een goede leerling. Hij kon het wel, maar hield zich vaak met andere zaken bezig dan met zijn studies. In zijn jonge jaren liep hij er ook een beetje anders bij dan wat we bij kabouters gewoon zijn. En Sculpterius keek dan ook een beetje verbaasd toen hij Pleionius voor de eerste keer zag. Maar heeft er nooit een opmerking overgemaakt tov Pleionius. Pleionius heeft later wel eens aan Sculpterius gevraagd wat zijn eerste indruk was toen ze elkaar voor de eerste keer zagen. Maar op die vraag heeft Scultperius tot op heden nog geen antwoord gegeven. Dus nu is Pleionius een beetje bevreesd van wat Sculpterius over hem zoals gezegd heeft. Vandaar dat hij zich nu even teruggetrokken heeft in zijn woning.'

Verder zei Hortius : 'Maar Pleionius heeft nog altijd veel respect voor Sculpeterius, wees daar maar zeker van. Moest hij vragen om met iets te komen helpen, hij zou het direct doen. En als je geen zin hebt om iets in de tuin de komen doen, kan je misschien eens je foto's nakijken en op het forum plaatsen. Want daar loop je ook een beetje achter.'
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Voor ik aan de foto's begon, toch maar even een kleine wandeling door te tuin gemaakt.
Zo zag ik een blije Hostasius die de eerste Hosta's aan het bekijken was.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3875
  • Geslacht: Man
Verder zat Irisia nog steeds bij de juno en onco irissen.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)