Auteur Topic: Foto van de dag  (gelezen 505532 keer)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Foto van de dag
« Reactie #165 Gepost op: 17 november 2011, 19:30:03 »
wow prachtige foto's Gerrit
Om bij weg te dromen ))6
Maar ik denk dat ik liever wakker blijf anders mis ik al dit moois :D

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Foto van de dag
« Reactie #166 Gepost op: 17 november 2011, 20:49:11 »
Prachtige beelden Gerrit !  Ja, die Britse domein tuinen zijn uniek in hun soort !  ((11
Als Lina het heeft voor de Blue Bells, dan kan ik mij nog meer vinden in die grote partijen kandelaar Primula's !  Schitterend is dat !
We zagen er vorig jaar ook ontzettend veel bij ons bezoek aan Wisley Gardens !

Ik sluit me volledig aan bij Luc !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luit van Delft

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #167 Gepost op: 17 november 2011, 22:34:02 »
In het voorjaar moet het daar inderdaad prachtig zijn. Wij waren daar een paar jaar geleden, maar dan in oktober.
Jammer genoeg regende het pijpenstelen toen en dan ziet het er ongeveer zo uit.(foto)
Gelukkig was er een goed restaurantje bij met lekkere hete chocolademelk  :)
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #168 Gepost op: 18 november 2011, 09:41:47 »
Over het klimaat van Schotland is al veel geschreven en nog meer gesproken. Door de bezoekers dan. Voor de Schotten zelf is het totaal geen 'issue'. Zij nemen het weer zoals het komt. Zij beginnen pas te klagen als de temperatuur boven de 20gr komt, hetgeen niet al te vaak voorkomt. Voor de planten is zo'n onaangenaam klimaat natuurlijk geweldig. En lange bloeitijden. De Schotten hebben wel een antwoord op al dat slechte weer. Zoals Luit al schrijft, overal vind je tea-rooms, waar je voor weinig geld de heerlijkste (home-made) dingen kunt gebruiken. En dan voor de (vele) liefhebbers de distilleerderijen en whisky-shops op 'elke' straathoek. ))8.

Het eiland Skye is een van de meest bezienswaardige plaatsen van het land. Met een overweldigende natuur. Zie foto 1. In dit barre en ongenaakbare land is het des te verwonderlijker, dat er
bij een kasteel een prachtige tuin ligt. Armadale Castle Gardens. Vele kastelen en tuinen worden in Schotland beheerd door de National Trust for Scotland. Zo behouden zij hun goede staat en kunnen bezoekers nog tot in lengte van dagen van al dat moois genieten.
Foto 2,3,4 gemaakt in een zo'n typische 'walled garden'. Geheel ommuurd met een eigen micro-klimaat.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #169 Gepost op: 18 november 2011, 11:57:07 »
Een mens zou er inderdaad bij wegdromen Gerrit !  ((2

Wanneer het weer tegenvalt is zo'n distillery inderdaad een welkome schuilplaats bij een tochtje doorheen Schotland. (foto 1)

En ook deze "schot" heeft geen last van wat "slechter weer"... (foto 2)  :-\
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #170 Gepost op: 18 november 2011, 12:11:32 »
Het gaat wat te ver om op dit forum over whisky te praten, nou ja...eventjes dan. ))6 Talisker is wel een straffe whisky Luc. Smaakt m.i. toch te veel naar turf. Ik ben toch meer van de zachtere uit de Highlands. En u?

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #171 Gepost op: 18 november 2011, 12:56:15 »
Even een zijsprongetje maken moet kunnen Gerrit !  ((14
Ik heb toen wel een voorraadje ingeslagen moet ik toegeven want ik mag ze wel "peaty" of naar turf smakend...als het maar niet te erg wordt...  Talisker valt wat dat betreft toch nog mee vind ik Gerrit... hij komt niet in de buurt van de echte "peatmonsters" zoals Laphroigh en Lagavullin of nog meer van die eiland Whisky's.  Ik mag de single malts uit de Highlands echter ook best smaken hoor... ik ben niet "fundamentalistisch" ingesteld wat dat betreft !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Foto van de dag
« Reactie #172 Gepost op: 18 november 2011, 16:40:37 »
Met een overweldigende natuur. Zie foto 1. In dit barre en ongenaakbare land is het des te verwonderlijker, dat er
bij een kasteel een prachtige tuin ligt. Armadale Castle Gardens. Vele kastelen en tuinen worden in Schotland beheerd door de National Trust for Scotland. Zo behouden zij hun goede staat en kunnen bezoekers nog tot in lengte van dagen van al dat moois genieten.
Foto 2,3,4 gemaakt in een zo'n typische 'walled garden'. Geheel ommuurd met een eigen micro-klimaat.

Schitterend Gerrit . Het blijft toch iets , wat zeg ik "veel !" hebben die tuinen.

Even een zijsprongetje maken moet kunnen Gerrit !  ((14
Ik heb toen wel een voorraadje ingeslagen moet ik toegeven want ik mag ze wel "peaty" of naar turf smakend...als het maar niet te erg wordt...  Talisker valt wat dat betreft toch nog mee vind ik Gerrit... hij komt niet in de buurt van de echte "peatmonsters" zoals Laphroigh en Lagavullin of nog meer van die eiland Whisky's.  Ik mag de single malts uit de Highlands echter ook best smaken hoor... ik ben niet "fundamentalistisch" ingesteld wat dat betreft !  ;)


Laat maar weten jongens, krijg het wel binnen   ;D Ik zal er zijn .... ;D ;)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Foto van de dag
« Reactie #173 Gepost op: 19 november 2011, 12:38:23 »
Magnifieke beelden van over de plas, jongens. Moet ik zeker ook nog eens heen kunnen. En een plaatselijke 'lekkernij' gaat er bij mij ook wel in.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #174 Gepost op: 20 november 2011, 11:57:04 »
Als ik dat zo allemaal lees stel ik voor om bij de eerstvolgende gelegenheid in plaats van een lezingendag een Whisky degustatie te organiseren...  ((6 ))6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #175 Gepost op: 20 november 2011, 11:59:12 »
De nachtvorst, met daarop volgend rijm en dauw werkte inspirerend vanmorgen...  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Foto van de dag
« Reactie #176 Gepost op: 20 november 2011, 13:53:31 »
wow echt schitterend die druppels je ziet ze er mooi op liggen of aan hangen ik neem mijn ((13 af

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #177 Gepost op: 22 november 2011, 17:12:35 »
Mist en nevel zijn niet mijn favoriete weerverschijnselen, maar soms, heel soms heeft het toch wel iets....

En ook nog, één van onze krielkippen weigert iedere avond in haar hok te gaan slapen....ze wil liever overnachten in de tuin op de omheining.

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de dag
« Reactie #178 Gepost op: 22 november 2011, 19:38:21 »

En ook nog, één van onze krielkippen weigert iedere avond in haar hok te gaan slapen....ze wil liever overnachten in de tuin op de omheining.
[/quote] Wim Boens

Wie weet welke taferelen spelen zich 's nachts af in dat hok  ;) ::) zou ze gepest worden ? of komt er 's nachts soms een rat op bezoek ?
Zou ze niet bevriezen als het erg vriest buiten ?


Prachtige druppels Luc !!  met tele gemaakt ?

groetjes
Lily-Anne
« Laatst bewerkt op: 22 november 2011, 19:40:33 door Lily-Anne Vereecken »

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #179 Gepost op: 22 november 2011, 19:47:49 »
Mist en nevel zijn niet mijn favoriete weerverschijnselen, maar soms, heel soms heeft het toch wel iets....

Stemmige foto Wim, klasse !! Als dat je uitzicht vanuit de tuin is, ben ik erg jaloers. Had dat hier tot voor kort ook, nu hebben ze de zaak volgebouwd.