Planten > Schaduwplanten

Hepatica 2024

<< < (25/26) > >>

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2024, 17:01:10 ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op 15 maart 2024, 13:08:56 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 15 maart 2024, 12:39:01 ---
--- Citaat van: Herman Mylemans op 15 maart 2024, 09:18:59 ---Enkele zaailingen uit de tuin met een ander kleurtje dan gewoonlijk.

--- Einde van citaat ---

Lang niet verkeerd Herman !
Een aantal Japannerkes zijn hier inmiddels ook in actie.
Hep. japonica 'Sanome' is er een van.

--- Einde van citaat ---
Luc, ik kan die Japanners niet lang in leven houden.
Ik heb wel zaailingen van de kruising: Hepatica nobilis 'Rubra' x H. Japonica (LG). Nu nog eventjes wachten op de eerste bloem. De bladeren hebben al wel een speciale kleur.
LG= Luc Gilgemyn die mooie japonica die je me eens gegeven hebt en weer verdwenen is.

--- Einde van citaat ---

Heel interessant Herman, nu maak je me pas nieuwschierig.  Jammer dat de roze japonica het niet gehaald heeft... ze blijven wel kwetsbaar in de tuin...   Hier nog eentje :

Hepatica japonica 'Lilac Lyre'

--- Einde van citaat ---
Luc. Ik had die 3 planten altijd in pot in de serre staan.

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 25 maart 2024, 17:09:20 ---En dan nog een keertje de donkerroze Hep. pyrenaica met het sterk getekende blad.

--- Einde van citaat ---
Luc, een top vorm, zowel bloem als blad!  ((14

Herman Mylemans:
Hepatica 15005 05, zaailing van 2015 met speciaal blad (crenatiloba bloed) en de bloem komt donker open en wordt daarna lichter van kleur.

Kris De Raeymaeker:
Een goede 4 maand verschil tussen foto 1 en foto 2 ....Foto 1 de zaaipot met nog te verspenen Hepatica zaailingen en foto 2 zoals de verspeende zaailingen er momenteel  zien ...

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 29 april 2024, 09:29:21 ---Een goede 4 maand verschil tussen foto 1 en foto 2 ....Foto 1 de zaaipot met nog te verspenen Hepatica zaailingen en foto 2 zoals de verspeende zaailingen er momenteel  zien ...

--- Einde van citaat ---
Kris, dat ziet er goed uit. Het was ook goed weer om te verspenen, de temperatuur was niet overdreven hoog. Ik heb nog geen tijd gehad.
Wel heb ik al zaden geoogst.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie