Auteur Topic: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....  (gelezen 10387 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #30 Gepost op: 28 oktober 2013, 17:30:33 »
Kondigt er zich een nieuwe verkoper aan voor de verkoopdag in Utrecht komend voorjaar Cor ??  -1( -7( -2(
Heeft geen vrees Luc, er stroomt geen handelaars bloed door mijn aderen ))8 ))8, ik krijg nog geen bos peen verkocht ;D.
Goed idee van Luc. Cor, misschien kunnen we een compagnonschap aangaan, Verweij en co.  ;D
Waarom nou weer Verweij en co, als je er, om mee te beginnen, nu eens Kapel en Co van maakt. Dan klinkt het al een stuk aantrekkelijker -1( --3.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2013, 17:32:08 door Cor van Kapel »

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #31 Gepost op: 28 oktober 2013, 17:43:29 »
Kondigt er zich een nieuwe verkoper aan voor de verkoopdag in Utrecht komend voorjaar Cor ??  -1( -7( -2(
Heeft geen vrees Luc, er stroomt geen handelaars bloed door mijn aderen ))8 ))8, ik krijg nog geen bos peen verkocht ;D.
Goed idee van Luc. Cor, misschien kunnen we een compagnonschap aangaan, Verweij en co.  ;D
Waarom nou weer Verweij en co, als je er, om mee te beginnen, nu eens Kapel en Co van maakt. Dan klinkt het al een stuk aantrekkelijker -1( --3.
Afgaande op hetgeen je aan Luc geantwoord hebt, wil ik hierbij de fusiebesprekingen beëindigen, doei.   ((12

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #32 Gepost op: 28 oktober 2013, 19:26:47 »
Kondigt er zich een nieuwe verkoper aan voor de verkoopdag in Utrecht komend voorjaar Cor ??  -1( -7( -2(
Heeft geen vrees Luc, er stroomt geen handelaars bloed door mijn aderen ))8 ))8, ik krijg nog geen bos peen verkocht ;D.
Goed idee van Luc. Cor, misschien kunnen we een compagnonschap aangaan, Verweij en co.  ;D
Waarom nou weer Verweij en co, als je er, om mee te beginnen, nu eens Kapel en Co van maakt. Dan klinkt het al een stuk aantrekkelijker -1( --3.
Afgaande op hetgeen je aan Luc geantwoord hebt, wil ik hierbij de fusiebesprekingen beëindigen, doei.   ((12
Jij geeft ook snel op Gerard,in alle geledingen zijn fusies aan de orde v/d dag _08 -8( :)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #33 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:56:21 »
in 2009 Ramonda myconii gezaaid, gewoon in een potje       en         dat           gaat            langzaaaaaaaaaam.
maar uiteindelijk toch een 10tal planten in de rotstuin, vorig jaar voor het eerst enkele bloemen en een beetje zaad.
Het zaad heb ik uitgestrooid in de omgeving van de moederplanten want er mocht nog wel wat bij betrefende het aantal planten
Van dit zaad zijn toch zeker een tiental zaailingen verschenen, allemaal niet zo bijzonder alleen die zaailingen groeien wel 3 keer zo snel dan de zaailingen in een potje. Dus het lijkt mij dat rechtstreeks uitzaaien in de rotstuin op een geschikte plaats (schaduw en vocht) beter werkt dan in een zaai potje. Dit jaar had ik veel meer bloemen in de Ramonda's en vooral zaden, naar schatting ergens tussen de 1000 en de 10000 stuks (onmogelijk te tellen).
deze zaadbessen heb ik gelukkig tijdig afgeknipt, verpakt in een zakje en naar de N.R.V. gestuurd. Anders had ik over 2 jaar ook moeten wieden!!!  :P

P.S. een beetje zaad betekend bij Ramonda's al snel een paar honderd zaden.
     

Heb Ramonda myconii in de voortuin staan
toch ook eens proberen

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #34 Gepost op: 29 oktober 2013, 09:41:17 »
Kondigt er zich een nieuwe verkoper aan voor de verkoopdag in Utrecht komend voorjaar Cor ??  -1( -7( -2(
Heeft geen vrees Luc, er stroomt geen handelaars bloed door mijn aderen ))8 ))8, ik krijg nog geen bos peen verkocht ;D.
Goed idee van Luc. Cor, misschien kunnen we een compagnonschap aangaan, Verweij en co.  ;D
Waarom nou weer Verweij en co, als je er, om mee te beginnen, nu eens Kapel en Co van maakt. Dan klinkt het al een stuk aantrekkelijker -1( --3.
Afgaande op hetgeen je aan Luc geantwoord hebt, wil ik hierbij de fusiebesprekingen beëindigen, doei.   ((12
Jij geeft ook snel op Gerard,in alle geledingen zijn fusies aan de orde v/d dag _08 -8( :)
Nee, toch maar niet, Theo.
Dan weet ik hoe het gaat, hè. Ik de hele dag leuren met die plantjes en hij de PR............pr van proost !

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #35 Gepost op: 29 oktober 2013, 12:53:19 »
Nee, toch maar niet, Theo.
Dan weet ik hoe het gaat, hè. Ik de hele dag leuren met die plantjes en hij de PR............pr van proost !
Als je die paar plantjes van jouw nou in een krat zet, i.p.v. alle plantjes los uit je auto te dragen, dan hoef je maar één keer te leuren. O ja, twee keer want de behangtafel moet nog nog uit de auto.
En PR............pr van proost ! hoe kom je daar nou bij ik lust helemaal geen alcohol ))8 ))8 :-X.
Maar goed het was dé kans voor je om wat verkoopbare handel op je plaktafel te krijgen -1( --3 --11 -2(.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #36 Gepost op: 29 oktober 2013, 18:41:13 »

Maar goed het was dé kans voor je om wat verkoopbare handel op je plaktafel te krijgen -1( --3 --11 -2(.

Die zit, Gerard.

Nee hoor, je had mooie plantjes bij je. Trek het je niet aan. Je hebt toch wel wat verkocht? Of heb je alles weggegeven?

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #37 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:35:52 »
Nee, toch maar niet, Theo.
Dan weet ik hoe het gaat, hè. Ik de hele dag leuren met die plantjes en hij de PR............pr van proost !
Als je die paar plantjes van jouw nou in een krat zet, i.p.v. alle plantjes los uit je auto te dragen, dan hoef je maar één keer te leuren. O ja, twee keer want de behangtafel moet nog nog uit de auto.
En PR............pr van proost ! hoe kom je daar nou bij ik lust helemaal geen alcohol ))8 ))8 :-X.
Maar goed het was dé kans voor je om wat verkoopbare handel op je plaktafel te krijgen -1( --3 --11 -2(.
Toasten kun je ook best met een colaatje, hoor. :P En die plaktafel heeft nu z'n geld al ruimschoots opgebracht.
Maak ik hier uit op, dat je de onderhandelingen weer wilt opstarten?  ))8

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Zaailingen Ramonda, hoe nu verder .....
« Reactie #38 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:38:58 »

Maar goed het was dé kans voor je om wat verkoopbare handel op je plaktafel te krijgen -1( --3 --11 -2(.

Die zit, Gerard.

Nee hoor, je had mooie plantjes bij je. Trek het je niet aan. Je hebt toch wel wat verkocht? Of heb je alles weggegeven?
Ik heb een groot hart Gerrit en heb dus ook wel weer wat weggegeven, maar ook geruild, oa met ene Cor v. K...........jaja dezelfde die nu mijn planten afkraakt.  ))8

Voor de rest heb ik van de opbrengst die dag een paar hele leuke dingen in de tuin kunnen doen .

Kortom, in het voorjaar ben ik er weer.