Auteur Topic: soldanella montana kweek en zaai tips?  (gelezen 7154 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:soldanella montana kweek en zaai tips?
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2010, 18:20:43 »
Ik heb wel wat andere soorten staan, o.a. alpina, carpatica, dimoniei, pindicola, minima, villosa; maar de meeste heb ik hoogstens 3 jaar.
Mijn oudste plant van Soldanella montana heb ik nu reeds 7 of 8 jaar en deze blijft groeien en bloeit ieder jaar uitbundig.
Vandaag heb ik ook S. pusilla gezaaid. Ik had deze soort vorig jaar als plant gekocht maar ze heeft het na 1 jaar al begeven. Ik wil nu eens proberen of ze als zaailing het beter doet. Dit is ook één van de uitzondering envan de Soldanella's. Ze houdt eigenlijk van bijna-moerasomstandigheden.

Een mooi en interessant lijstje Wim ! Degene die ik nog in de rotstuin staan heb is Soldanella minima subsp. samnitica.Staat er 2 jaar in maar weigert voorlopig te bloeien.Staat misschien te droog???
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2010, 18:29:45 door Kris De Raeymaeker »
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:soldanella montana kweek en zaai tips?
« Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2013, 18:17:33 »
Mijn eerste soldanella montana ( waarvan sprake aan het begin van dit topic ) heeft het de eerste winter opgegeven maar had heel veel zaad. De talrijke zaailingen zijn er het resultaat van .

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:soldanella montana kweek en zaai tips?
« Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2013, 21:05:05 »
Mooi resultaat Lily-Anne, als je er te veel hebt, .......... ))2 dan hou ik me aanbevolen ((12.