Planten > Rotsplanten

Gentianen 2020

(1/22) > >>

Luc Gilgemyn:
Dit is een aanwinst die vorig jaar is mee gekomen uit Tsjechië en die daar circuleert onder de naam Gentiana clusii aff 'Pamina' - een mooie herinnering aan een ietwat verregend bezoek aan Jiri Papousek.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2020, 15:46:05 ---Dit is een aanwinst die vorig jaar is mee gekomen uit Tsjechië en die daar circuleert onder de naam Gentiana clusii aff 'Pamina' - een mooie herinnering aan een ietwat verregend bezoek aan Jiri Papousek.

--- Einde van citaat ---

Heel speciaal , zeker een collectors item ...

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2020, 15:46:05 ---Dit is een aanwinst die vorig jaar is mee gekomen uit Tsjechië en die daar circuleert onder de naam Gentiana clusii aff 'Pamina' - een mooie herinnering aan een ietwat verregend bezoek aan Jiri Papousek.

--- Einde van citaat ---

Die is dan aan mijn aandacht ontsnapt, of jij was me weer eens te vlug af.  ;)

Herman Mylemans:

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2020, 15:46:05 ---Dit is een aanwinst die vorig jaar is mee gekomen uit Tsjechië en die daar circuleert onder de naam Gentiana clusii aff 'Pamina' - een mooie herinnering aan een ietwat verregend bezoek aan Jiri Papousek.

--- Einde van citaat ---
Mooie aanwinst Luc, ik had nog nooit gehoord van 'Pamina'. In het boek van Halda over gentianen staat er wel een foto. Het is waarschijnlijk een geselecteerde vorm uit de groep 'Amethyst'.

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  2 april 2020, 21:28:49 ---
--- Citaat van: Luc Gilgemyn op  2 april 2020, 15:46:05 ---Dit is een aanwinst die vorig jaar is mee gekomen uit Tsjechië en die daar circuleert onder de naam Gentiana clusii aff 'Pamina' - een mooie herinnering aan een ietwat verregend bezoek aan Jiri Papousek.

--- Einde van citaat ---

Die is dan aan mijn aandacht ontsnapt, of jij was me weer eens te vlug af.  ;)

--- Einde van citaat ---

 ))8 ))8 't was een kadoke van de Jiri  ((3  Hij bloeide ook niet, 't was afwachten tot nu om te zien wat er uit de bus kwam.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie