Planten > Rotsplanten

Bloei Januari - Februari 2024

(1/6) > >>

Kris De Raeymaeker:
Tja ....geen makkelijke tijd om hier iets te posten ...toch ondernemen we een poging ....De eerste bloemen van deze soort  zijn zelfs al gepasseerd ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 januari 2024, 13:03:00 ---Tja ....geen makkelijke tijd om hier iets te posten ...toch ondernemen we een poging ....De eerste bloemen van deze soort  zijn zelfs al gepasseerd ...

--- Einde van citaat ---

Ondertussen zijn ze open maar ik denk dat er kleine slakjes actief waren ...

Kris De Raeymaeker:
Ik heb er enkele jaren mee gesukkeld maar nu lijkt het dat deze Callianthemum anemonoides opnieuw gaat bloeien ...

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 januari 2024, 16:10:46 ---
--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 januari 2024, 13:03:00 ---Tja ....geen makkelijke tijd om hier iets te posten ...toch ondernemen we een poging ....De eerste bloemen van deze soort  zijn zelfs al gepasseerd ...

--- Einde van citaat ---

Ondertussen zijn ze open maar ik denk dat er kleine slakjes actief waren ...

--- Einde van citaat ---

Ranunculus calandrinoïdes, zo'n prachtige plant.  Blij dat hij hier nog eens opduikt en vreemd dat er geen reactie op komt.  Ik had hem hier ook, de foto dateert van 2014, en toen deed hij het jaren aan een stuk heel goed... en dan ging het langzaam bergaf, uiteindelijk geen bloemen meer en nog een paar blaadjes... tot ik hem verplant heb uit pure ellende... maar een paar jaar later was het helemaal voorbij...  --13  Ik zou niet weten waar en wanneer ik hem ooit nog heb aangeboden gezien...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 januari 2024, 13:03:00 ---Tja ....geen makkelijke tijd om hier iets te posten ...toch ondernemen we een poging ....De eerste bloemen van deze soort  zijn zelfs al gepasseerd ...

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 januari 2024, 16:10:46 ---Ondertussen zijn ze open maar ik denk dat er kleine slakjes actief waren ...

--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Luc Gilgemyn op 26 januari 2024, 21:59:36 ---Ranunculus calandrinoïdes, zo'n prachtige plant.  Blij dat hij hier nog eens opduikt en vreemd dat er geen reactie op komt.  Ik had hem hier ook, de foto dateert van 2014, en toen deed hij het jaren aan een stuk heel goed... en dan ging het langzaam bergaf, uiteindelijk geen bloemen meer en nog een paar blaadjes... tot ik hem verplant heb uit pure ellende... maar een paar jaar later was het helemaal voorbij...  --13  Ik zou niet weten waar en wanneer ik hem ooit nog heb aangeboden gezien...

--- Einde van citaat ---

Ik ben het volledig met je eens Luc , op al wat je daar zegt ! Ik had vroeger een exemplaar dat het extreem goed deed in mijn toenmalige kas . (bloeide steevast voor de jaarwisseling )Bij de verhuis van de tuin is de plant uitgeplant geweest hier  in de rotstuin . Hij deed het aanvankelijk nog goed . Bloeide zelfs in bepaalde jaren maar ging dan toch erg achteruit op den duur . Misschien dat er zelfs nog ergens een heel klein stukje van overschiet maar het zal niet de moeite zijn om naar te kijken .Over een 3 tal jaren kocht ik een nieuwe plant , ik denk bij Koos. De eerste 2 jaren werd hij in pot ingegraven in een zandbed en afgedekt bij extreem nat weer . Sinds vorige zomer staat hij nu vrij uitgeplant in een verhoogd zandbed waar ook bolgewassen staan. Dit bed wordt in de winter afgedekt en ligt veel meer zonnig dan op de eerste plek waar hij 2 jaar voordien stond . Ik denk dat hij wel te vermeerderen is via die wortelstokjes die hij maakt ? Nu bij Koos maak je mogelijk ook wel kans  ...Zeker een plant die het verdient om in onze collecties aanwezig te blijven. Hier nog een foto van gisteren ...
Jouw foto met zo een volle plant vol bloem is trouwens prachtig Luc!   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie