Planten > Rotsplanten

Pulsatilla

<< < (67/69) > >>

Frankie Wulleman:
Opgekweekt uit zaad, afkomstig van de dwergvorm van Pulsatilla vulgaris die Aberconwy ooit op de markt bracht. Deze zaailing is niet meer 'dwarf', maar heeft wel de donkere bloemkleuren behouden. Deze plant doet me sterk denken aan onze inheemse Pulsatilla. Gedijt hier het best in een klein trogje. Schitterend ding, als je het mij vraagt.

Mark Stolk:
Heel mooi!

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Luc Scheldeman op 22 februari 2023, 16:48:43 ---Ze komen er weer aan

--- Einde van citaat ---

Die slavica van jou Luc zie ik hier ieder jaar met heel veel bewondering verschijnen ! Dit is zeker 1 van de betere (beste)vormen . Niet alle slavica's zien er zo wollig uit bij de bloei .Super vorm ...

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op 14 april 2024, 21:08:38 ---Opgekweekt uit zaad, afkomstig van de dwergvorm van Pulsatilla vulgaris die Aberconwy ooit op de markt bracht. Deze zaailing is niet meer 'dwarf', maar heeft wel de donkere bloemkleuren behouden. Deze plant doet me sterk denken aan onze inheemse Pulsatilla. Gedijt hier het best in een klein trogje. Schitterend ding, als je het mij vraagt.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij kruisen die in de tuin vrij makkelijk als je meer soorten tegelijk in bloei hebt Frankie ...Is de originele plant van ABC nog steeds "dwars" Frankie ?

Luc Scheldeman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 15 april 2024, 10:17:13 ---
--- Citaat van: Luc Scheldeman op 22 februari 2023, 16:48:43 ---Ze komen er weer aan

--- Einde van citaat ---

Die slavica van jou Luc zie ik hier ieder jaar met heel veel bewondering verschijnen ! Dit is zeker 1 van de betere (beste)vormen . Niet alle slavica's zien er zo wollig uit bij de bloei .Super vorm ...

--- Einde van citaat ---
En het kan ook in wit

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie