Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
De lente is begonnen .... Narcissus cantabricus ssp. foliosus in bloei vandaag ....
Wel héél vroeg. Hier wordt het nog wat wachten voor er bloemen komen.
Ik heb hier een plant die me sterk aan de uwe doet denken. Ik heb hem ooit nog gekocht als N. cantabricus bij Flora motana. Mogelijks gaat het om dezelfde plant. De bloei valt hier ook altijd vrij vroeg en dat in de laatste week van november. Hier pas een drietal bloemen, maar er zitten er nog heel wat aan te komen. Een waardevolle plant vind ik dit.
En er is er nog een op komst, nl deze vorm van Narcissus tazetta. Deze bloeit normaal rond de jaarwisseling op voorwaarde dat er niet te veel vorst is, omdat de bloemknoppen rap kunnen bevriezen.
Citaat van: Frankie Wulleman op 30 november 2024, 20:07:25Ik heb hier een plant die me sterk aan de uwe doet denken. Ik heb hem ooit nog gekocht als N. cantabricus bij Flora motana. Mogelijks gaat het om dezelfde plant. De bloei valt hier ook altijd vrij vroeg en dat in de laatste week van november. Hier pas een drietal bloemen, maar er zitten er nog heel wat aan te komen. Een waardevolle plant vind ik dit.Mijn plant komt van het bollen walahalla in Torhout
Citaat van: Frankie Wulleman op 30 november 2024, 20:11:46En er is er nog een op komst, nl deze vorm van Narcissus tazetta. Deze bloeit normaal rond de jaarwisseling op voorwaarde dat er niet te veel vorst is, omdat de bloemknoppen rap kunnen bevriezen.Ik wist niet dat die buiten te kweken is Frankie ....
Citaat van: Frankie Wulleman op 30 november 2024, 20:07:25Ik heb hier een plant die me sterk aan de uwe doet denken. Ik heb hem ooit nog gekocht als N. cantabricus bij Flora motana. Mogelijks gaat het om dezelfde plant. De bloei valt hier ook altijd vrij vroeg en dat in de laatste week van november. Hier pas een drietal bloemen, maar er zitten er nog heel wat aan te komen. Een waardevolle plant vind ik dit.Citaat van: Kris De Raeymaeker op 1 december 2024, 11:05:53Mijn plant komt van het bollen walahalla in Torhout Torhout? Dan heeft die hem misschien ook van Flora montana? Hij was daar ook een goede klant.
Mijn plant komt van het bollen walahalla in Torhout
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 1 december 2024, 11:05:53Citaat van: Frankie Wulleman op 30 november 2024, 20:07:25Ik heb hier een plant die me sterk aan de uwe doet denken. Ik heb hem ooit nog gekocht als N. cantabricus bij Flora motana. Mogelijks gaat het om dezelfde plant. De bloei valt hier ook altijd vrij vroeg en dat in de laatste week van november. Hier pas een drietal bloemen, maar er zitten er nog heel wat aan te komen. Een waardevolle plant vind ik dit.Mijn plant komt van het bollen walahalla in Torhout Torhout? Dan heeft die hem misschien ook van Flora montana? Hij was daar ook een goede klant.