Auteur Topic: Bezoek aan saffraan en escargot kwekerij in Moerbeke waas  (gelezen 1975 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Bezoek aan saffraan en escargot kwekerij in Moerbeke waas
« Gepost op: 18 oktober 2013, 20:14:17 »
Zin om deel te nemen aan een bezoek op een saffraan en escargot kwekerij in Moerbeke Waas ?
Op woe. 30 okt. of vr. 8 nov. om 13 u organiseer ik dit bezoek . Datum zal vastgelegd worden naar gelang de meeste liefhebbers deelnemen . Bij veel deelnemers kan er eventueel op beide dagen een groep ontvangen worden .
Nu is het volop het moment van de oogst van de saffraan bloemetjes . De saffraan crocussen groeien in de volle grond in open lucht en de escargots in een tunnel serre . Als er liefhebbers zijn die even mee willen helpen bij de pluk van de Saffraan Crocus bloemetjes die dag , dan kan dit eventueel aan het begin of einde van het bezoek gebeuren .De rondleiding duurt ongeveer een uur met nadien een degustatie moment.
De kostprijs voor het bezoek is 8€ .Vervoer op eigen kracht .Betaling is rechtstreeks aan de saffraan boerin bij aankomst , omdat dit anders niet gemakkelijk te organiseren valt. Graag gepast geld .
Wel snel wezen want er kunnen maar Max. 15 mensen deelnemen per keer
Inschrijvingen en verdere afspraken via mijn email : vereecken.lily-anne@telenet.be
(Nb  ik verdien hier niets aan, maar wil graag zelf gaan en zoek daarom liefhebbers die dit ook eens willen zien, omdat het bezoek enkel met groepen is van 6 tot Max. 15 deelnemers )