Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Hepatica 'Millstream Merlin' groeit maar heel langzaam aan.
Citaat van: Herman Mylemans op 3 april 2023, 22:57:57Hepatica 'Millstream Merlin' groeit maar heel langzaam aan.Die is wel lastig heb ik de indruk Herman ....ik heb hem hier in pot en dat gaat ook heel traag ...
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 4 april 2023, 08:59:05Citaat van: Herman Mylemans op 3 april 2023, 22:57:57Hepatica 'Millstream Merlin' groeit maar heel langzaam aan.Die is wel lastig heb ik de indruk Herman ....ik heb hem hier in pot en dat gaat ook heel traag ...Hier doet hij het in pot al vele jaren goed, al verschillende malen stukjes af gehaald. Dit jaar is de bloei wel héél armzalig, een tweetal bloemen, meer niet. Hij had het vorig jaar blijkbaar te warm...
Hepatica nobilis var. pyrenaica x japonica
Wat een plant, Herman, Kris. Ik heb hem nog steeds in een potje staan, omdat ik nog wat twijfel over de standplaats. Ik moet maar eens een geschikt plekje gaan vinden. De bloemen zijn onwezenlijk mooi.
Citaat van: Herman Mylemans op 30 maart 2023, 23:50:37Hepatica nobilis var. pyrenaica x japonicaCitaat van: Frankie Wulleman op 11 april 2023, 20:46:25Wat een plant, Herman, Kris. Ik heb hem nog steeds in een potje staan, omdat ik nog wat twijfel over de standplaats. Ik moet maar eens een geschikt plekje gaan vinden. De bloemen zijn onwezenlijk mooi.Hierbij een foto (gisteren genomen )van mijn exemplaar wat zoals een paar keer gezegd in de volle zon staat te bakken ...En ik denk dat we toch mogen zeggen dat het al warm , zeer zonnig en heel droog is geweest sinds enkele weken ...