Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Dactylorhiza fuchsii Dactylorhiza x grandis 'Blackthorn Hybrid' , de beste groeier uit mijn verzameling
Citaat van: Marcel van den Berg op 6 juni 2025, 17:56:09Knippen jullie de uitgebloeide stengels weg?Ik niet omdat ik bang ben dat de holle stengels vol lopen en dit tot rot leidt.Maar hierdoor gaat wel alle energie naar de aanmaak van de nieuwe knollen in plaats van het zaad.Heb ik nog nooit gedaan , Marcel . Als ze het naar hun zin hebben vermeerderen ze wel .
Knippen jullie de uitgebloeide stengels weg?Ik niet omdat ik bang ben dat de holle stengels vol lopen en dit tot rot leidt.Maar hierdoor gaat wel alle energie naar de aanmaak van de nieuwe knollen in plaats van het zaad.
Citaat van: Danny Bonnez op 8 juni 2025, 21:06:33Citaat van: Marcel van den Berg op 6 juni 2025, 17:56:09Knippen jullie de uitgebloeide stengels weg?Ik niet omdat ik bang ben dat de holle stengels vol lopen en dit tot rot leidt.Maar hierdoor gaat wel alle energie naar de aanmaak van de nieuwe knollen in plaats van het zaad.Heb ik nog nooit gedaan , Marcel . Als ze het naar hun zin hebben vermeerderen ze wel .Zaaien ze ook uit? Hier in de tuin duiken nu op diverse plekken Dactlyorhiza majalis, coccinea en incarnata op Maar ook een boel hybriden.....
Ondertussen ben ik bezig om diverse Dactylorhiza "zaailingen" opnieuw op te potten.De potjes stonden behoorlijk vol.
Citaat van: Marcel van den Berg op 9 juni 2025, 09:36:00Ondertussen ben ik bezig om diverse Dactylorhiza "zaailingen" opnieuw op te potten.De potjes stonden behoorlijk vol.Ziet er heel goed uit Marcel , heel gezonde planten ! Heel dankbaar om zoveel zaailingen te vinden en op te kweken !!!
Citaat van: Danny Bonnez op 9 juni 2025, 20:27:12Citaat van: Marcel van den Berg op 9 juni 2025, 09:36:00Ondertussen ben ik bezig om diverse Dactylorhiza "zaailingen" opnieuw op te potten.De potjes stonden behoorlijk vol.Ziet er heel goed uit Marcel , heel gezonde planten ! Heel dankbaar om zoveel zaailingen te vinden en op te kweken !!!De planten op de foto's (Dactylorhiza praetermissa en Dactylorhiza iberica) heb ik in vitro gezaaid, de zaailingen in de tuin laat ik voor nou gewoon lekker staan.Bijgevoegd gelijk even een foto van het "lab"