Auteur Topic: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.  (gelezen 1603 keer)

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
« Gepost op: 15 maart 2015, 14:58:11 »
Dit najaar heb ik deze troggetjes gemaakt en wil ze dit voorjaar inplanten.

Nummer  1  (50-40 cm) een met tufsteentjes en tufgruis wil ik 6-8 bijzondere saxifraga's.
Nummer 2 en 6 ( 50-30 cm)  komen de sempervivums die ik dit najaar bij Bart heb gekocht.
Nummer 3  (40-30 cm)  wil ik kleine Campanula's planten. bv. alpestris, zoysii, myrtifolia, raineri                                                                                                 
Nummer 4  (40-30 cm)   wil ik Arenaria's planten bv.  alvacariensis, kansuensis, balearica, tetraquetra
Nummer 5  (40-30 cm) staat nog open ik zat te denken aan androsace's

De bovenste 3 troggetjes wegen ongeveer 20 kg dus zijn in het najaar onderdak te zetten. Maar afdakjes maken is ook geen probleem.

Op de voorjaarsverkoop wil ik daarnaar uitkijken, maar als ik er wat kan reserveren, dan graag. Ik bedoel dit voor de mensen die op de voorjaarsverkoop staan. (Mag ik dit zo vragen Luc).

Zoals jullie wel hebben begrepen is mijn huidige tuin(tje) nog maar 2 jaar oud, dus moet nog veel aankopen, inrichten enz.

[ Gespecificeerde bijlage is niet beschikbaar ]

« Laatst bewerkt op: 15 maart 2015, 15:02:12 door Jan Tholhuijsen »
Omgeving Roosendaal

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2015, 21:43:31 »
Dit najaar heb ik deze troggetjes gemaakt en wil ze dit voorjaar inplanten.

Nummer  1  (50-40 cm) een met tufsteentjes en tufgruis wil ik 6-8 bijzondere saxifraga's.
Nummer 2 en 6 ( 50-30 cm)  komen de sempervivums die ik dit najaar bij Bart heb gekocht.
Nummer 3  (40-30 cm)  wil ik kleine Campanula's planten. bv. alpestris, zoysii, myrtifolia, raineri                                                                                                 
Nummer 4  (40-30 cm)   wil ik Arenaria's planten bv.  alvacariensis, kansuensis, balearica, tetraquetra
Nummer 5  (40-30 cm) staat nog open ik zat te denken aan androsace's

De bovenste 3 troggetjes wegen ongeveer 20 kg dus zijn in het najaar onderdak te zetten. Maar afdakjes maken is ook geen probleem.

Op de voorjaarsverkoop wil ik daarnaar uitkijken, maar als ik er wat kan reserveren, dan graag. Ik bedoel dit voor de mensen die op de voorjaarsverkoop staan. (Mag ik dit zo vragen Luc).

Zoals jullie wel hebben begrepen is mijn huidige tuin(tje) nog maar 2 jaar oud, dus moet nog veel aankopen, inrichten enz.

(Link naar bijlage)

Bijzondere Saxifraga's,Jan? Dat wordt moeilijk...ze zijn allemaal bijzonder.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2015, 23:08:57 »
Denk wel dat je zult slagen Jan.  Als je op tijd bent denk ik niet dat je hoeft te reserveren.
Er zijn beslist een aantal jongens die de planten die jij zoekt bij zich hebben.
Meestal zijn er mooie en aparte androsaces en campanula's op de kop te tikken.
Je kunt in trogje 1 misschien ook eens botanische Saxen proberen.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Bewoners voor mijn nieuw 'trogrek' gezocht.
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2015, 08:23:10 »
Citaat
Je kunt in trogje 1 misschien ook eens botanische Saxen proberen.

Dat lijkt me een goed idee, Bart. We gaan op jacht op de verkoopdag.
Ook ga ik eind april nog naar tsjechie en zal daar ook wat rondkijken.
Omgeving Roosendaal