Bedankt voor de reactie Wim .
Ik heb ze vandaag nog heel de dag laten drogen en zal morgen naar de apotheker gaan om zwavel . Moet het overtollige zwavel er dan afgeschut worden of kan het geen kwaad dat er wat te veel aan blijft hangen? Het is misschien overbodig om ze te behandelen, maar fout kan ik er niet aan doen hé. Ik zou de bollen nog graag vele jaren willen houden omdat ik de bloei zo prachtig vind.
Ik wou de bol ( die voor een deel rot was en waar ik het rot heb afgesneden ) toch proberen behandelen en redden en heb hem, toen hij droog was, overvloedig bespoten met Dactarin spray voor de voeten . Dit is ook schimmelwerend en wie weet helpt het. Hij ziet er nu spierwit uit van de poeder. Zie foto .
Ik ben zinnens om hem dan, in licht vochtige perliet in een plastiek zakje te doen en in het donker op kamertemperatuur een tijdje weg te leggen. Een beetje zoals sneeuwklokjes chippen . Kan zijn dat hij helemaal onder de schimmel zal zitten binnen enkele dagen , maar wie weet... Zou leuk zijn als het mocht lukken .