Planten > Succulenten, cactussen, caudiciformen, Bromeliaceae

Niet winterharde cactussen, succulenten, caudiciformen

<< < (2/174) > >>

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 augustus 2010, 21:46:09 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op  2 augustus 2010, 01:29:55 ---Alleraardigste planten, Kris, als ik eens niet weet wat gedaan, zal ik daar misschien ook nog eens aan beginnen. ;D
Neen, voorlopig heb ik voor de komende jaren nog meer dan de handen vol aan rotsplanten en aanverwante zaken die ik nog moet ontdekken, wat niet wegneemt dat ik zoiets ook wel kan waarderen.

--- Einde van citaat ---

Haha ,Frankie is back in town.
Ja Frankie ik ben begonnen met cactussen (in 1984)en (kort ) daarna met alpines .Misschien doe jij het ooit nog wel eens andersom ? ;) 
Hier nog een reeks om van te genieten :

Mammillaria guelzowiana
Bartschella schumanii
Thelocactus bicolor   

--- Einde van citaat ---

Genieten, zeg dat wel, een hele rijke bloei op kleine compacte planten. Dat vertoont al meteen veel gelijkenis met veel alpines.

Kris De Raeymaeker:

--- Citaat van: Frankie Wulleman op  3 augustus 2010, 21:56:12 ---Genieten, zeg dat wel, een hele rijke bloei op kleine compacte planten. Dat vertoont al meteen veel gelijkenis met veel alpines.

--- Einde van citaat ---

Als we er dieper over nadenken zijn cactussen in feite ook rotsplanten Frankie! Ze groeien heel vaak ook in bergachtige gebieden ,op hellingen en screes ,op en tussen stenen etc ....Een aantal groeit zelfs op grote hoogtes! Dus zo gek is die gelijkenis helemaal niet.

Frankie Wulleman:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op  3 augustus 2010, 22:12:12 ---
--- Citaat van: Frankie Wulleman op  3 augustus 2010, 21:56:12 ---Genieten, zeg dat wel, een hele rijke bloei op kleine compacte planten. Dat vertoont al meteen veel gelijkenis met veel alpines.

--- Einde van citaat ---

Als we er dieper over nadenken zijn cactussen in feite ook rotsplanten Frankie! Ze groeien heel vaak ook in bergachtige gebieden ,op hellingen en screes ,op en tussen stenen etc ....Een aantal groeit zelfs op grote hoogtes! Dus zo gek is die gelijkenis helemaal niet.

--- Einde van citaat ---

Zo is het eigenlijk wel, Kris. Als 'cactusleek' had ik altijd het beeld van de cactussen uit woestijnen en die kapstokgiganten uit de cowboyfilms.

Kris De Raeymaeker:
Vandaag stonden in de kas een heleboel Astrophytums te bloeien ...
Vier op een rij op foto 1 . Astrophytum niveum
Foto 2 ,de bloem vanop zij .
Foto 3 , Astrophytum senile
Foto 4 , Astrophytum asterias "Superkabuto"

Ger van den Beuken:
Kris, zoals je weet heb ik niet veel met cactussen maar bij het zien van al deze prachtige bloeiwijzen gaat mijn hart toch sneller kloppen,
PRACHTIG!!!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie