Planten > Galanthus - Sneeuwklokjes

Galanthus 2021-2022

<< < (2/13) > >>

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Kris De Raeymaeker op 19 december 2021, 11:04:20 ---Galanthus ‘Three Ships ‘ bloeit hier altijd net voor of rond de kerst . Deze plicatus vorm was een trage starter in het begin en bloeide en groeide aanvankelijk eerder matig. Nu gaat het steeds beter .

--- Einde van citaat ---

Vind ik een mooie cultivar Kris !  6))

Luc Gilgemyn:

--- Citaat van: Marc Coolens op 19 december 2021, 13:49:19 ---Dank u wel voor het aanbod Kris 11))
Vandaag een paar foto's genomen, G. Peter Gateshouse staat al zeker 2 weken te bloeien.
G. Faringdon double ook een vroegbloeiende staat klaar , als de slakken er maar afblijven.

--- Einde van citaat ---

We duimen met jou, Marc !  Nu het kouder is blijven de slakken hopelijk in hun schuilplaatsen.  ;)

Stef Keulen:
Galanthus reginae-olgae is uitgebloeid. De mooiste, in een pot, hebben het dit voorjaar bij 15 graden vorst opgegeven, de bollen bleken uiteindelijk volledig verrot te zijn. Enkele bolletjes in de volle grond leverden één bloeistengel op, maar begin oktober waren de slakken nog actief en bleef hier slechts een doorgeknaagde stengel met bloem van over. Nu staan verschillende andere sneeuwklokjes  vanaf begin december in bloei. G. elwesii var. monostictus 'Else Grollenberg' is er een van. Een andere is enkele jaren geleden verkocht als G. elwesii, tussen een partijtje planten van deze soort. Het lijkt een kruising te zijn. Niet alleen bloeit hij aanzienlijk vroeger dan de andere G. elwesii in mijn tuin, maar verschilt ook het honingmerk aanzienlijk. Bovendien blijven de planten klein. Hij ontwikkelt zich goed, volgend jaar krijg ik wellicht de volledig uitgegroeide planten te zien.

Frankie Wulleman:
Galanthus 'Happy New Year', een elwesii selectie bloeit op het juiste moment.

Frankie Wulleman:
Vele sneeuwklokjes staan reeds in de startblokken zoals deze G. 'Ophelia'.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie