Auteur Topic: The smaller Daphnes  (gelezen 1562 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
The smaller Daphnes
« Gepost op: 15 september 2012, 20:50:33 »
Ik had het boekje al eens eerder 'gezien' maar niet de kans gekregen het echt in te zien. Na afloop van de najaarsverkoopdag, liep ik nog even door de shop van de Botanische Tuinen Utrecht en daar lag zowaar een exemplaar naar mij te lonken, maar niet voor lang, het was weldra mijn eigendom ((12.

Het boekje is in 2001 uitgegeven door de AGS naar aanleiding de conferentie Daphne 2000, welke gehouden werd bij de RHS en georganiseerd werd door The Joint Rock Garden Plant Committee. Het boekje gaat vooral over de cultivering van Daphnes, zowel door zaaien als door enten. Harrie Jans schreef het stuk over het vermeerderen d.m.v. enten. De doorgewinterde Daphne liefhebber zal dit boekje al lang op de boekenplank hebben staan, maar voor de € 7,30 die het boekje kostte, kon ik het toch niet laten liggen. Engelstalig, A4 formaat, 48 pag. ISBN 0-900048-70-0.  
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2013, 20:49:01 door Cor van Kapel »

Gerrit Roest

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
Re:The smaller Daphnes
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2012, 11:49:41 »
Dit boekje ligt ook hier op de plank, Ik heb de ent tips van Harrie Jans gevolgd met een 12 tal entingen waarvan er 9 aansloegen.
Helaas hadden de meeste onderstammen zo'n klap van de winter gehad dat er uiteindelijk maar 4 planten overbleven (en 5 dode onderstammen met een vergroeide ent).
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland