Klimaatsverandering

Gestart door Frankie Wulleman, 24 augustus 2010, 21:19:44

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Frankie Wulleman op 17 augustus 2026, 13:05:44We moeten realistisch zijn, Kris. Het is inderdaad zo, dat andere planten nieuwe kansen krijgen, alleen moet je die planten wel zien te ontdekken en vinden.
Ik heb reeds heel wat planten in de tuin die het wel aankunnen, maar toch merk je dat het dit jaar wel echt 'next level' is. En het is bijlange nog niet afgelopen. Er wordt nu tijdelijk wat koeler weer voorspeld en enkele buien, maar naar het einde van de maand zou het droge en warme weer zich hervatten...als ik de voorspellingen mag geloven tenminste. Het wordt lastig!

Ik ben daar zeer realistisch in Frankie  ))4  Maar we kunnen 2 dingen doen ....er ons bij neerleggen of op zoek gaan naar andere soorten die misschien wel lukken. Ik kies voor het laatste. Uiteraard met vallen en opstaan en zoeken, uittesten etc...We hebben nu eenmaal gekozen voor een hobby die nooit af is. En soms heb ik het gevoel dat we opnieuw aan de start staan van onze hobby ipv van al die jaren ervaring te hebben . Ik heb nergens rotstuin gedeeltes met hoogtes van 1m boven het maaiveld. Misschien is het hoogste punt nog net geen 0,5m . Dat speelt nu zeker in het voordeel. Dat mijn tuin een pak kleiner is dan die van jou is natuurlijk ook in mijn voordeel wat betreft watergift. Nog net controleerbaar. Er gebeuren ook nog steeds van die zaken die je niet kan verklaren en heel positief zijn. Papaver dahliamum is de meest noordelijke Papaver soort van Spitsbergen ed. Wel hij bloeit hier al heel de zomer in mijn hete en droge tuin ....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "