Auteur Topic: Orchideeen  (gelezen 213824 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Orchideeen
« Reactie #660 Gepost op: Gisteren om 22:36:22 »
Deze is zeker geen goede groeier/bloeier hier....

De aangebrande orchis... wat een prestatie zeg, top  ((12
Staat deze dan gewoon in de grond van uw rotstuin of toch in een aangepast mengsel. Je hebt die orchids wel heel goed onder de knie. Kan ik alleen maar van dromen. Trouwens, wie biedt dit eigenlijk aan. Nog nooit in de aanbieding gezien.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Orchideeen
« Reactie #661 Gepost op: Gisteren om 22:37:45 »
Onder de noemer " fijn en klein " ....

De poppenorchis, ik ken eigenlijk niemand dit dit in de tuin heeft. Hoe doet deze het trouwens in de tuin, Kris?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Mark Stolk

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1054
Re: Orchideeen
« Reactie #662 Gepost op: Gisteren om 22:40:01 »
Deze is zeker geen goede groeier/bloeier hier....

De aangebrande orchis... wat een prestatie zeg, top  ((12
Staat deze dan gewoon in de grond van uw rotstuin of toch in een aangepast mengsel. Je hebt die orchids wel heel goed onder de knie. Kan ik alleen maar van dromen. Trouwens, wie biedt dit eigenlijk aan. Nog nooit in de aanbieding gezien.
Ik heb m een paar jaar geleden op de liefhebbers markt in Utrecht gekocht. Heeft het 3 jaar goed gedaan en was toen plots weg
Met vriendelijke groet

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Orchideeen
« Reactie #663 Gepost op: Gisteren om 22:56:34 »
Deze is zeker geen goede groeier/bloeier hier....

De aangebrande orchis... wat een prestatie zeg, top  ((12
Staat deze dan gewoon in de grond van uw rotstuin of toch in een aangepast mengsel. Je hebt die orchids wel heel goed onder de knie. Kan ik alleen maar van dromen. Trouwens, wie biedt dit eigenlijk aan. Nog nooit in de aanbieding gezien.
Ik heb m een paar jaar geleden op de liefhebbers markt in Utrecht gekocht. Heeft het 3 jaar goed gedaan en was toen plots weg

Je bedoelt die mensen met hun orchideeƫnhandeltje? Ik bekijk ze altijd wat van op een afstand. Vaak staan er ook geen prijzen bij hun planten, dacht ik? Wie is dat eigenlijk?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Orchideeen
« Reactie #664 Gepost op: Gisteren om 23:06:02 »
Het is zeker geen makkelijke plant, Mark. Ik ken slechts een tweetal plekjes in Belgiƫ waar ze heel spaarzaam in de natuur nog voorkomen. Toch telkens een kippevelmomentje om ze te zien bloeien op hun natuurlijke standplaats.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Mark Stolk

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1054
Re: Orchideeen
« Reactie #665 Gepost op: Gisteren om 23:17:53 »
Ja, prachtig! Ik zag ze vroeger in Wallis Zwitserland. Altijd bijzonder om te vinden.
Met vriendelijke groet

Mark Stolk

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1054
Re: Orchideeen
« Reactie #666 Gepost op: Gisteren om 23:18:47 »
Deze is zeker geen goede groeier/bloeier hier....

De aangebrande orchis... wat een prestatie zeg, top  ((12
Staat deze dan gewoon in de grond van uw rotstuin of toch in een aangepast mengsel. Je hebt die orchids wel heel goed onder de knie. Kan ik alleen maar van dromen. Trouwens, wie biedt dit eigenlijk aan. Nog nooit in de aanbieding gezien.
Ik heb m een paar jaar geleden op de liefhebbers markt in Utrecht gekocht. Heeft het 3 jaar goed gedaan en was toen plots weg

Je bedoelt die mensen met hun orchideeƫnhandeltje? Ik bekijk ze altijd wat van op een afstand. Vaak staan er ook geen prijzen bij hun planten, dacht ik? Wie is dat eigenlijk?
Inderdaad. Geen idee wie dat is
Met vriendelijke groet