Planten > Houtige gewassen, coniferen, seizoensbeelden
Klimmers
Eduard Troch:
Ik heb vóór een 3-tal weken een Clematis tangutica (geelbloeiend in juli-aug.) aangeschaft. Heb die 15cm dieper geplant dan wat men normaal doet, heb de grond daarrond bedekt met stenen, voldoende water gegeven, matig voedsel en wat kalk gegeven, m.a.w. ik heb hem vertroeteld.
De plant is niet meer. Wat is er fout gegaan ?
Wim Boens:
--- Citaat van: Eduard Troch op 26 april 2011, 10:06:42 ---Ik heb vóór een 3-tal weken een Clematis tangutica (geelbloeiend in juli-aug.) aangeschaft. Heb die 15cm dieper geplant dan wat men normaal doet, heb de grond daarrond bedekt met stenen, voldoende water gegeven, matig voedsel en wat kalk gegeven, m.a.w. ik heb hem vertroeteld.
De plant is niet meer. Wat is er fout gegaan ?
--- Einde van citaat ---
Eduard,
dat kan allerlei redenen hebben (shock van het verplanten, verwelkingsziekte,...) . Als je geluk hebt schiet hij terug uit in de grond.
Eduard Troch:
Dank Wim,
ik snoei hem bovengronds, op een 10-tal cm af en laat hem voorlopig met rust, op een watergift na.
Hopelijk komt hij er versterkt uit ::) ?
Wim Boens:
--- Citaat van: Eduard Troch op 26 april 2011, 11:05:07 ---Dank Wim,
ik snoei hem bovengronds, op een 10-tal cm af en laat hem voorlopig met rust, op een watergift na.
Hopelijk komt hij er versterkt uit ::) ?
--- Einde van citaat ---
Hopelijk. Laat maar weten wat er nog van komt!
Wim Boens:
De klimmende Aconitum hemsleyanum toont ook nog wat bloempjes in deze tijd van het jaar.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie