Zaad- en bollenlijsten

Gestart door Wim Boens, 9 maart 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Theo Stronks op 27 januari 2018, 15:13:02
Citaat van: Luc Gilgemyn op 22 januari 2018, 19:11:43
Citaat van: Wim Boens op 22 januari 2018, 19:03:25
De nieuwe catalogus van Janis Ruksans is online... http://www.rarebulbs.lv/index.php/en/

Oei... best eerst even de bankrekening checken...  :P -2( -2(
Luc, ik heb wel even diep in den buidel moeten tasten,maar sommige soorten vooral Crocussen spraken mij enorm aan.Dan maar een maand op droog brood leven ;)

Ik ga ook meer bij J.Ruksans moeten aankopen Theo, uitstekend voor de lijn !  -2( -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Voor wie eens wat nieuw uit zaden wil proberen de zadenlijst van Mojmir Pavelka.
Torhout, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Een hele mooie lijst, maar ik zie vooral veel oud zaad.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Citaat van: Frankie Wulleman op 10 november 2018, 12:35:45
Een hele mooie lijst, maar ik zie vooral veel oud zaad.
Inderdaad is er niet veel verzameld in 2018 maar veel belangrijker is hoe de zaden bewaard worden.
Zaden van 2016 en 2017 kiemen nog heel goed wanneer ze op de juiste manier bewaard zijn en Mojmir weet perfect hoe het moet. Ik koop trouwens elk jaar bij hem en met goede resultaten achteraf.  Bij oudere zaden moet je rekening houden met mogelijk verminderde kiemkracht maar dit is vertaald in lagere prijzen.
Torhout, West-Vlaanderen

Bart Moerland

De zaadlijst van de NRV zaaddistributie staat online!

Ga naar  www.nrvwebsite.nl en log in met je persoonlijk inlogcode op de ledenpagina.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Wim Boens

Voor wie eens wat speciale Chinese planten wil zaaien...de lijst van Bjornar Olsen, altijd goede kwaliteit!!

http://www.chinesealpines.com/index.php?main_page=index&cPath=68
Wim Boens
Wingene - West-Vlaanderen

Website VRV: http://www.vrvforum.be/
Facebook pagina VRV: http://www.facebook.com/pages/VRV-Vlaamse-Rotsplanten-Vereniging/351755598192270

Jos Beeren

Even een woord van dank voor het team van de NRV voor het verzorgen en verzenden van de  rotsplantenzaden !! ((14

We kunnen weer aan de slag, hopelijk met resultaat...... ((12
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Piet Kok

Ook bij mij zijn de zaden binnen. Bij deze dank aan degenen die de zaden hebben verzameld. Ook heel veel dank aan het bestuur van de NRV voor alle moeite die in deze zadendistributie is gestoken. Het is echt perfect georganiseerd!

En nu lekker zaaien........
  ((3

Martien Kerk

Hoi,

Alle 102 aanvragen van zaden zijn bijna een week geleden verwerkt en vertuurd En wat heel fijn is, we hebben  verschillende positieve reacties gekregen. Daar kunnen we iets mee en daar doen we het voor.
Op dit moment zijn mijn vrouw en ik bezig met het aanvullen van de zakjes met zaad. Tenminste waar nog zaad van is. Op zaterdag 15 februari hebben we als NRV een lezingendag en dan dragen we alle zaden , etc. over aan Ben Vermeij. Hij zal eventuele aanvragen verwerken. Leden maar ook niet-leden kunnen zaden bestellen tegen een kleine vergoeding. Zie de site.

Piet Kok

De eerste zaden komen al op! Alle Dodecatheons zijn opgekomen. De verschillende Penstemons houden een wedstrijdje "uit de pot groeien", en de Narcissus bulbocodium heeft er ook zin in......

Van de zaden van vorig jaar heb ik al wat in de tuin staan. De Erythronium staat in knop en gaat binnenkort bloeien, en de Corydalis cheilanthifolia laat schuchter het eerste bloemetje zien.

Luc Scheldeman

Citaat van: Piet Kok op  3 maart 2019, 16:14:19
De eerste zaden komen al op! Alle Dodecatheons zijn opgekomen. De verschillende Penstemons houden een wedstrijdje "uit de pot groeien", en de Narcissus bulbocodium heeft er ook zin in......

Van de zaden van vorig jaar heb ik al wat in de tuin staan. De Erythronium staat in knop en gaat binnenkort bloeien, en de Corydalis cheilanthifolia laat schuchter het eerste bloemetje zien.
De foto met het label voor Narcissus bulbocodium heeft alleszins een andere inhoud.
De erythronium ziet er een tuolumnense uit, de bloemen zullen duidelijkheid geven.
Torhout, West-Vlaanderen

Piet Kok

Hoi Luc,

Je hebt gelijk. De foto zit er niet bij. Ik kwam er iets te laat achter dat er maar vier foto's geupload konden worden. Bijgaand alsnog het fotootje. De Dodecatheon was de clevelandii.

Citaat van: Luc Scheldeman op  3 maart 2019, 19:12:09
Citaat van: Piet Kok op  3 maart 2019, 16:14:19

De foto met het label voor Narcissus bulbocodium heeft alleszins een andere inhoud.
De erythronium ziet er een tuolumnense uit, de bloemen zullen duidelijkheid geven.

Luc Scheldeman

De nieuwe zadenlijst van Kurt Vickery met zaden van bolgewassen is pas uit.
Torhout, West-Vlaanderen