Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
Rotsplanten / Re: Iberis muizenissen
« Laatste bericht door Bert Stegeman Gepost op 26 mei 2024, 17:48:07 »
feest bij u in de tuin herman ((14
92
Reizen, uitstappen en reisverhalen / Re: Kalkgraslanden en andere biotopen in Hoog-België
« Laatste bericht door Bert Stegeman Gepost op 26 mei 2024, 17:44:48 »
prachtige beelden frankie
dat is lang geleden dat ik daar was.
toch weer kunnen mee genieten
93
Rotsplanten / Re: Iberis muizenissen
« Laatste bericht door Marc Coolens Gepost op 26 mei 2024, 17:13:02 »
Pink ice doet zijn naam alle eer aan Herman, machtig schoon  -2(
94
Bloembollen-Knollen-Wortelstokken / Re: Diverse bloembollen in 2024
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 26 mei 2024, 17:12:26 »
Vorig jaar september gekocht van een gerenommeerd bollenkweker/handelaar in Utrecht...
Gladiolus communis bizantinus, mooie bloem, maar al oot een ziekere (meer geviruste) plant gezien ??  >:( >:( >:(  Daar wordt een mens als ik heel kwaad van.  Houd aub geen rekening met de slakkenvraat !
95
Rotsplanten / Re: Iberis muizenissen
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 26 mei 2024, 16:59:08 »
Iberis sempervirens 'Pink Ice' in de border and tufa tuin

Man, wat een bloemenpracht... die plant heeft blijkbaar geen bladeren ?? -2(

Die 'Amethyst...' is anders ook niet verkeerd, een bijzondere kleur.
96
Rotsplanten / Re: Lewisia
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 26 mei 2024, 16:48:35 »
Tja, inderdaad al een paar weken geleden Kris...  Ooit midden van de jaren 90 ben ik één keer op de kwekerij geweest, toen was Will er al niet meer en werd de kwekerij gerund door zijn neef (de laatste van de uitbaters) Paul Ingwersen.  Een echte tuin was er niet, alleen had hij een kleine oppervlakte met 'established plants' zoals hij ze noemde.  De kwekerij was echter prachtig gelegen, helemaal ombost, moeilijk te vinden, op een helling met een uitzicht om U tegen te zeggen.  Mooie (vervlogen helaas) herinneringen...  ::)

Tuinen in een bos ...tuinen die moeilijk te vinden zijn ....komt me precies bekend voor Luc  ))4 ))4  -2( -2( -2(

Hihi... daar zeg je zo wat !  Midden jaren 90 was er zelfs nog geen gps  :o -4(
97
Tuinproblemen en hun oplossingen (?) Natuurfenomenen ea. / Re: Klimaatsverandering
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 26 mei 2024, 16:46:56 »
Wat erg Herman, al dat werk dat dreigt verloren te gaan.  Toch duimen dat het nog goed komt, of minstens toch gedeeltelijk.  Persoonlijk zit ik hier vlak bij een wijk die 'De zandberg' heet, al is 'berg' wel een grove overschatting  -2( , maar overstromingen zijn hier (voorlopig ?) niet aan de orde.  Het heeft net weer een fenomenale regen/hagelbui gedaan van zo'n 20 minuten en daar zit een mens toch met ontzag en enige schrik naar te kijken.  Hier trekt het water echter snel weer weg, dat is duidelijk niet overal het geval.

De extremen worden extremer en ik vind 'de mens' tamelijk hoogmoedig wanneer hij denkt dit te kunnen oplossen/tegen houden.  Aanpassen, ons verdedigen met de middelen die er zijn en behelpen waar we kunnen, wordt wellicht de enige benadering.  Als planten- en tuinliefhebbers zijn de uitdagen in elk geval reusachtig groot, fatalistisch zijn zal niet helpen, blijven proberen dus om te kweken wat we (nog) kunnen en inspiratie opdoen en delen!
98
Orchidaceae / Re: Orchideeen
« Laatste bericht door Marc Coolens Gepost op 26 mei 2024, 16:39:27 »
Mooie juweeltjes al deze orchideën  ((14
Ter info op de Engelse SRG website staat het E magazine van april 2024 nr 171  Orchids  of the low countries by Gerrit Eijkelenboom
Orchideën in de lage landen
99
Rotsplanten / Re: Lewisia
« Laatste bericht door Kris De Raeymaeker Gepost op 26 mei 2024, 16:37:19 »
Tja, inderdaad al een paar weken geleden Kris...  Ooit midden van de jaren 90 ben ik één keer op de kwekerij geweest, toen was Will er al niet meer en werd de kwekerij gerund door zijn neef (de laatste van de uitbaters) Paul Ingwersen.  Een echte tuin was er niet, alleen had hij een kleine oppervlakte met 'established plants' zoals hij ze noemde.  De kwekerij was echter prachtig gelegen, helemaal ombost, moeilijk te vinden, op een helling met een uitzicht om U tegen te zeggen.  Mooie (vervlogen helaas) herinneringen...  ::)

Tuinen in een bos ...tuinen die moeilijk te vinden zijn ....komt me precies bekend voor Luc  ))4 ))4  -2( -2( -2( 
100
Rotsplanten / Re: Lewisia
« Laatste bericht door Luc Gilgemyn Gepost op 26 mei 2024, 16:34:22 »
De alleroudste van deze benoemde selecties, de alom bekende Lewisia x longipetala 'Pinkie', een kruising die al sinds 1960 op naam staat van de legendarische Will Ingwersen.

Verdorie Luc ....de pre-historie ...ik moest zelfs nog even geboren worden  -2( Jij was waarschijnlijk ooit nog in die legendarische tuin ?

Tja, inderdaad al een paar weken geleden Kris...  Ooit midden van de jaren 90 ben ik één keer op de kwekerij geweest, toen was Will er al niet meer en werd de kwekerij gerund door zijn neef (de laatste van de uitbaters) Paul Ingwersen.  Een echte tuin was er niet, alleen had hij een kleine oppervlakte met 'established plants' zoals hij ze noemde.  De kwekerij was echter prachtig gelegen, helemaal ombost, moeilijk te vinden, op een helling met een uitzicht om U tegen te zeggen.  Mooie (vervlogen helaas) herinneringen...  ::)
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]