Auteur Topic: Lezingendag in Utrecht op 19.02.2011  (gelezen 2168 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Lezingendag in Utrecht op 19.02.2011
« Gepost op: 10 februari 2011, 16:42:00 »
Voor zij die het nog niet weten, wou ik graag de aandacht vestigen op de volgende lezingendag georganiseerd door de Nederlandse Rotsplanten Vereniging op 19.02.2011 vanaf 10.00 u in de Botanische Tuinen - De Uithof in Utrecht.

Het wordt zonder meer zéér interessant als je onderstaand programma even doorneemt :

"
’s Ochtends een lezing door Wiert Nieuman: Where the sky came down.
Een rotsplantenqueeste tussen Mount Evans en Bear Tooth Pass in het westen van Noord Amerika. Tijdens de rotsplantentoptijd in 2010 was ik in Colorado en Wyoming. Lokale deskundigen namen me mee naar de bergen ten westen van Denver. We reden naar de top van Mount Evans en zagen daar o.a. Claytonia megarhiza in grote aantallen en daar boven uit torenden de imposante mountain goats die we bijna aan konden raken. We gingen in groepen de bergen in de omgeving van Salida in en botaniseerden ons daar suf. Ik ging op eigen gelegenheid naar de Big Horn Mountains in het noorden van Wyoming en Panayoti Kelaidis plakte een kaart van Wyoming vol met stickers van plekken die ik moest bekijken.
Waarom nu de titel ‘Where the sky came down’? De blauwe bloemen daar bovenop de bergen zijn als het ware een rode draad in de reis. Kom daarom en geniet met mij van de onmetelijke vlakten van het Wilde Westen, de imposante bergtoppen en de schitterende planten. Als je dat doet, wordt 19 februari 2011 een dag die je niet snel zult vergeten.

Na de middagpauze krijgen meerdere leden de kans kort wat te vertellen en/of te laten zien. Dit programmaonderdeel is vanouds bekend onder de naam “dia’s van leden”. Het hoeven niet per se dia’s te zijn, allerlei andere vormen zijn mogelijk. Het is prettig voor de organisatie als u minstens een week van te voren bij de secretaris meldt dat u deze middag iets wilt doen.
"

Alle bijkomende informatie vindt u op volgende website pagina van de NRV : http://www.rotsplantenvereniging.net/agenda.shtml

Weer eens een niet te missen afspraak !!  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Lezingendag in Utrecht op 19.02.2011
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2011, 17:31:15 »
Luc, bedankt voor het plaatsen van dit agenda item :-*.
Alleen de plaats van handelen is niet 8) in de Botanische Tuin maar in het Wentgebouw, Sorbonnelaan 16 op De Uithof te Utrecht.
De lezingen beginnen om 10 uur.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2011, 13:28:10 door Cor van Kapel »

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Lezingendag in Utrecht op 19.02.2011
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2011, 21:18:55 »
Normaal gezien  had ik er zeker bij geweest maar ik had reeds langer een andere afspraak op de agenda.Ik dien namelijk  zelf een lezing te geven die dag....
Soms zou een mens zich echt willen opdelen om alles te kunnen beleven...
Ik hoop de lezing van Wiert nog wel eens elders te kunnen opvissen.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Lezingendag in Utrecht op 19.02.2011
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2011, 21:23:18 »
Luc, bedankt voor het plaatsen van dit agenda item :-*.
Allen de plaats van handelen is niet 8) in de Botanische Tuin maar in het Wentgebouw, Sorbonnelaan 16 op De Uithof te Utrecht.
De lezingen beginnen om 10 uur.


Dank voor de rechtzetting Cor - voor mij staat heel Utrecht nu éénmaal gelijk met de "Uithof"... beroeps- euh... hobbymisvorming van mij !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Lezingendag in Utrecht op 19.02.2011
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2011, 19:48:43 »
Schaamt u zich maar niet luc.
Er zijn meer mensen die deze 'ziekte' :D
hebben.
als wij naar utrecht gaan gaan we ook alleen maar die kant op