Auteur Topic: Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht  (gelezen 6588 keer)

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4811
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2011, 19:15:41 »
Wat vind je van deze Chinese Koreaanse Viola chaerophylloides die ik op de kop kon tikken ?
« Laatst bewerkt op: 12 april 2011, 17:16:40 door Luc Scheldeman »
Torhout, West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 11 april 2011, 21:06:16 »
Mij totaal onbekend Luc ?
Weet je in welke omstandigheden hij moet staan ??  Zon - schaduw - zuur - kalk ??
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2011, 22:28:40 »
Wat vind je van deze Chinese Viola chaerophyoides die ik op de kop kon tikken ?

Luc, dit is chaerophylloides, niet? Ik heb deze reeds twee jaar en nog nooit een bloem gezien ::) ::)...hij geeft echter wel zaad. Een eigenschap die cleistogamie genoemd wordt. Leuk om die hier eens op foto te zien.

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4811
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 12 april 2011, 17:17:45 »
Mij totaal onbekend Luc ?
Weet je in welke omstandigheden hij moet staan ??  Zon - schaduw - zuur - kalk ??
Ik probeer hem in halfschaduw in de rotstuin.
Torhout, West-Vlaanderen

Pim Hols

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1436
  • Geslacht: Man
  • Bewonderaar van kleine plantjes.
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 12 april 2011, 22:05:50 »
Namens het bestuur van de NRV is naar mijn mening een woord van dank wel op zijn plaats bij het treffen van zoveel Vlaamse en Nederlandse leden en niet leden op onze voorjaars verkoopdag. Van iedereen positieve reakties, mede te danken natuurlijk aan de gunstig gestemde weergoden, maar ook wat het plantenaanbod betreft hadden de kopers en de verkopers het goed naar hun zin. Van een van onze oudste NRV leden kreeg ik zelfs de reaktie dat dit wel de top is betreffende aanbod van alpiene planten en rariteiten in heel Europa. Wederom bedankt voor alle complimenten. Wij zullen in de toekomst zeker ons best doen om deze kwaliteit te behouden.
Ger van den Beuken,
Voorzitter NRV
Nou, Ger, het was inderdaad een TOPDAG. Wederom alle lof voor de organisatie en alle kwekers natuurlijk. Het is één van die dagen waar je eigenlijk het hele jaar naar toe leeft. Niet alleen door het gigantische aanbod, maar eveneens door de prachtige lokatie, en dit jaar het uitstekende weer.
Ik heb weer voldoende interessante 'nieuwe' soortjes op de kop kunnen tikken. Complimenten!!
Heemskerk, Noord-Holland

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #20 Gepost op: 12 april 2011, 22:17:04 »
Namens het bestuur van de NRV is naar mijn mening een woord van dank wel op zijn plaats bij het treffen van zoveel Vlaamse en Nederlandse leden en niet leden op onze voorjaars verkoopdag. Van iedereen positieve reakties, mede te danken natuurlijk aan de gunstig gestemde weergoden, maar ook wat het plantenaanbod betreft hadden de kopers en de verkopers het goed naar hun zin. Van een van onze oudste NRV leden kreeg ik zelfs de reaktie dat dit wel de top is betreffende aanbod van alpiene planten en rariteiten in heel Europa. Wederom bedankt voor alle complimenten. Wij zullen in de toekomst zeker ons best doen om deze kwaliteit te behouden.
Ger van den Beuken,
Voorzitter NRV
Nou, Ger, het was inderdaad een TOPDAG. Wederom alle lof voor de organisatie en alle kwekers natuurlijk. Het is één van die dagen waar je eigenlijk het hele jaar naar toe leeft. Niet alleen door het gigantische aanbod, maar eveneens door de prachtige lokatie, en dit jaar het uitstekende weer.
Ik heb weer voldoende interessante 'nieuwe' soortjes op de kop kunnen tikken. Complimenten!!

Jij liep dus daar ook ergens in die massa, net als ik. Misschien moeten we maar eens T-shirts laten drukken met onze naam erop, dan kunnen wel elkaar herkennen  ;).
Inderdaad Pim, een heel leuk evenement is het telkens, ik heb zelfs de indruk dat het aanbod nooit zo groot was als dit weekend. Bij momenten wist ik niet waar eerst gekeken en gelopen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2011, 14:08:03 »
Jij liep dus daar ook ergens in die massa, net als ik. Misschien moeten we maar eens T-shirts laten drukken met onze naam erop, dan kunnen wel elkaar herkennen  ;).
Inderdaad Pim, een heel leuk evenement is het telkens, ik heb zelfs de indruk dat het aanbod nooit zo groot was als dit weekend. Bij momenten wist ik niet waar eerst gekeken en gelopen.
Zo'n massa was het toch niet Frankie, gezellig druk ;D ;D, dat wel.
Wat betreft het aanbod; We hadden dit jaar het geluk dat we de enige beurs waren. Andere jaren valt hij vaak samen met Celle en/of Kickeberg in Duitsland. Ook de rotsplanten verkoopdag bij Ploeger& zn is, wegens het faillisement, komen te vervallen.
Er waren nu o.a. enkele Belgische (o.a. Cathy en Jan 8) 8)) en Duitse standhouders die andere jaren niet kwamen vanwege het samen vallen met een van genoemde beurzen. Het bestuur zal trachten hier de komende jaren rekening mee te houden.

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4811
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2011, 16:28:22 »

Zo'n massa was het toch niet Frankie, gezellig druk ;D ;D, dat wel.
Wat betreft het aanbod; We hadden dit jaar het geluk dat we de enige beurs waren. Andere jaren valt hij vaak samen met Celle en/of Kickeberg in Duitsland. Ook de rotsplanten verkoopdag bij Ploeger& zn is, wegens het faillisement, komen te vervallen.
Er waren nu o.a. enkele Belgische (o.a. Cathy en Jan 8) 8)) en Duitse standhouders die andere jaren niet kwamen vanwege het samen vallen met een van genoemde beurzen. Het bestuur zal trachten hier de komende jaren rekening mee te houden.
Cor, waarom noem je mij Jan ?
Torhout, West-Vlaanderen

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #23 Gepost op: 13 april 2011, 19:04:24 »
Cor, waarom noem je mij Jan ?
Was jij als standhouder aanwezig dan ??
Je hield wel een stand bezet ;D ;D

Eduard Troch

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Man
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #24 Gepost op: 13 april 2011, 19:24:00 »
Jan Scheldeman.......... klinkt ook wel goed  :D
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #25 Gepost op: 13 april 2011, 20:42:38 »
Het was inderdaad fantastische dag.
Heb van de gekochte planten al een deel in mijn nieuw aangelegde tuin geplant.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #26 Gepost op: 13 april 2011, 22:32:12 »
Alleszins waren alle elementen aanwezig om er een mooie dag van te maken. Dat was het dan ook helemaal ! Kan geen minpunten bedenken buiten dat de tijd veel te snel voorbij tikte en dat ik niet genoeg tijd had om met iedereen bij te praten en om alle kraampjes nauwkeurig te onderzoeken...
Merkwaardige anekdote : deze geelbloeiende plant  had ik in mijn shoppingmandje en ik heb wel 4 tot 5 keer moeten uitleggen waar ik die schoonheid op de kop had getikt ! Dus opvallend zal hij wel geweest zijn.
De naam : Ranunculus millefoliatus.    
« Laatst bewerkt op: 13 april 2011, 22:37:01 door Kris De Raeymaeker »
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Matthias Fouquaert

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Man
  • Greena Projecta channel: https://www.youtube.com/c
Re:Voorjaarverkoopdag NRV en Rotsplantenweekend Botanische Tuinen Utrecht
« Reactie #27 Gepost op: 1 mei 2011, 15:38:34 »
Ik was er ook  :D 2 bakken vol plantjes en goe weer :D

Het enige minpuntje 2 gekochte primula's met wortelschimmel :(

ach ja dan kopen we ze nog eens :D

De uitbreiding van het terrein verloopt ook  precies goed :)

hier enkele foto's mvg matthias









« Laatst bewerkt op: 1 mei 2011, 15:42:02 door Matthias Foucquart »