Auteur Topic: Foto van de dag  (gelezen 505380 keer)

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de dag
« Reactie #270 Gepost op: 5 januari 2012, 16:37:21 »
Rika vroeg, of ik deze foto van haar achterste tuin wilde plaatsen. Afgelopen zondag/maandag zag het er zo uit. Nu is het water al weer weggepompt.
Het werd mede veroorzaakt, doordat pompen die automatisch moeten aanslaan, dit niet deden. De sneeuwklokjes hebben het overleefd, maar er wacht Rika en Pieter weer een heleboel werk om de beschoeiing en de paden van deze meandertuin weer op orde te krijgen.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #271 Gepost op: 5 januari 2012, 17:50:44 »
Dat ziet er inderdaad niet zo best uit Lina  --10... veel moed aan Rika en Pieter bij het opruimen, dat wordt een hele klus...

Jaja Gerrit, die blauwe lucht hebben we hier iedere dag, het is hier niet voor niets de Vlaamse rivièra. :D, vandaar ook de vervroegde bloei van de hazelaars.
Eerst toch even mijn ogen uitwrijven...  --5

Nadat we hier net onze tweede storm op drie dagen achter de rug hebben zou ik het bovenstaande toch wel "iets" relativeren Frankie...  ((11
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #272 Gepost op: 5 januari 2012, 18:20:11 »
Rika vroeg, of ik deze foto van haar achterste tuin wilde plaatsen. Afgelopen zondag/maandag zag het er zo uit. Nu is het water al weer weggepompt.
Het werd mede veroorzaakt, doordat pompen die automatisch moeten aanslaan, dit niet deden. De sneeuwklokjes hebben het overleefd, maar er wacht Rika en Pieter weer een heleboel werk om de beschoeiing en de paden van deze meandertuin weer op orde te krijgen.

Lina.

Zo kan het natuurlijk ook. Een foto van de dag is meestal leuk of mooi, maar het is goed als we geconfronteerd worden met de minder aangename kanten van de natuur. Nou Rika, als je dit leest: Sterkte toegewenst en samen met Pieter aan het werk en maak er weer iets moois van.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Foto van de dag
« Reactie #273 Gepost op: 5 januari 2012, 19:00:42 »
Dat ziet er inderdaad niet zo best uit Lina  --10... veel moed aan Rika en Pieter bij het opruimen, dat wordt een hele klus...

Jaja Gerrit, die blauwe lucht hebben we hier iedere dag, het is hier niet voor niets de Vlaamse rivièra. :D, vandaar ook de vervroegde bloei van de hazelaars.
Eerst toch even mijn ogen uitwrijven...  --5

Nadat we hier net onze tweede storm op drie dagen achter de rug hebben zou ik het bovenstaande toch wel "iets" relativeren Frankie...  ((11

Tropische stormen kunnen ook al eens voorkomen aan de rivièra, Luc. :D

« Laatst bewerkt op: 5 januari 2012, 20:52:12 door Luc Gilgemyn »
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15383
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Foto van de dag
« Reactie #274 Gepost op: 5 januari 2012, 19:29:32 »
Rika vroeg, of ik deze foto van haar achterste tuin wilde plaatsen. Afgelopen zondag/maandag zag het er zo uit. Nu is het water al weer weggepompt.
Het werd mede veroorzaakt, doordat pompen die automatisch moeten aanslaan, dit niet deden. De sneeuwklokjes hebben het overleefd, maar er wacht Rika en Pieter weer een heleboel werk om de beschoeiing en de paden van deze meandertuin weer op orde te krijgen.
Lina.
Dat ziet er angstaanjagend uit Lina ...Dit beeld doet me denken aan het felle onweer van deze zomer , toen zag onze tuin er enkele uren  ook zo uit ....
Alleen wij zitten op zandgrond en het water sijpelde al bij al nog redelijk snel weg ....en het was toen zomer waarbij alles toch wat sneller opdroogt , verdampt enzovoort.
Wens Rika veel sterkte en moed bij de opknapbeurt ! Hopelijk overleven al de mooie plantjes...Ergens iets wat me toch ook angst begint in te boezemen die steeds extremer wordende klimaatstoestanden ! 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #275 Gepost op: 5 januari 2012, 19:50:24 »
Rika vroeg, of ik deze foto van haar achterste tuin wilde plaatsen. Afgelopen zondag/maandag zag het er zo uit. Nu is het water al weer weggepompt.
Het werd mede veroorzaakt, doordat pompen die automatisch moeten aanslaan, dit niet deden. De sneeuwklokjes hebben het overleefd, maar er wacht Rika en Pieter weer een heleboel werk om de beschoeiing en de paden van deze meandertuin weer op orde te krijgen.

Lina.

Dat ziet er inderdaad verschrikkelijk uit. Gelukkig is het water al terug weg. Veel sterkte voor Rika en Pieter!

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #276 Gepost op: 6 januari 2012, 11:15:27 »
Veel sterkte in Oostgroningen,hopelijk is het ergste nu voorbij. :( --10

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de dag
« Reactie #277 Gepost op: 6 januari 2012, 11:20:17 »
Momenteel worden er mensen geevacueerd, omdat men denkt dat de dijk van het Eemskanaal, tussen Groningen en Delfzijl, het kan gaan begeven. Het is best spannend, hoe dit afloopt. Laten we het beste er maar van hopen.

Dit is overigens zo'n 35 km van ons vandaan.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de dag
« Reactie #278 Gepost op: 6 januari 2012, 16:08:22 »
Deze foto vond ik nog in mijn archief. Het laat de meandertuin van Rika en Pieter zien toen het nog vrij jong was. Ongeveer 5 jaar geleden. Ter gelegenheid van het bollenevenement van het IBC was de nationale pers op bezoek. Op de voorgrond Wim Oudshoorn, helaas vorig jaar overleden, op de achtergrond in het midden Rita van der Zalm.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6776
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Foto van de dag
« Reactie #279 Gepost op: 6 januari 2012, 19:24:47 »
Dat is inderdaad een stuk beter ((12

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Foto van de dag
« Reactie #280 Gepost op: 13 januari 2012, 11:08:54 »
De komende tijd verblijf ik in de omgeving van Calpe Z.O.Spanje. Ik kijk natuurlijk omhoog naar de zon, maar als plantenliefhebber  vooral ook naar beneden naar wat er groeit. Dit is geen gebied waar je naar toe gaat voor de flora, zoals naar de Peleponnessus of Wallis, maar soms is er iets leuks en verrassends te zien. Geen aparte thread dus, maar als ik iets leuks fotografeer,post ik dat in deze rubriek.
Mijn probleem is, dat ik op mijn verblijfplaats geen internetverbinding heb, dus ben ik afhankelijk van anderen.

U ziet hier de bekende rots van Calpe, de Ifach de zee insteken en erachter de contouren van Calpe
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2012, 11:10:25 door Gerrit Eijkelenboom »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16733
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #281 Gepost op: 13 januari 2012, 12:34:31 »
Alvast veel plezier daar Gerrit - het weer zal ongetwijfeld beter zijn dan hier - daar kan zelfs de "Vlaamse Rivièra" niet tegen op...  ))8 dat zal ook Frankie moeten toegeven...  ))6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Foto van de dag
« Reactie #282 Gepost op: 13 januari 2012, 16:56:17 »
Hmmm, Calpe. Er hangt daar ook soms wel eens een wolk voor de zon, zo te zien  ;) Geniet er maar van Gerrit!

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2629
  • Geslacht: Man
Re: Foto van de dag
« Reactie #283 Gepost op: 13 januari 2012, 21:45:33 »
Plezierig verblijf aldaar Gerrit. --9 in ieder geval.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16430
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Foto van de dag
« Reactie #284 Gepost op: 15 januari 2012, 08:37:34 »
Alvast veel plezier daar Gerrit - het weer zal ongetwijfeld beter zijn dan hier - daar kan zelfs de "Vlaamse Rivièra" niet tegen op...  ))8 dat zal ook Frankie moeten toegeven...  ))6

'k Weet niet, Luc, gisteren zag het er hier zo uit. Toch ook niet slecht, hé?
Lichtervelde, West-Vlaanderen